Selamat Pengantin Lama..

Friday, February 25, 2011

23 Februari yang lalu genap la usia perkahwinan abah dan mak yang ke 31..Hepi Anniversary!!! Alhamdulillah..sebagai seorang anak yang comel lagi baik hati (hahahhaha), org doakan mak dan abah akan kekal selamanya serta berbahagia sepanjang hayat..org telalu sayang kan mak dan abah..terime kasih kerane menjaga kami adik-beradik dengan hati yang cekal!

Tarikh nikah mak dan abah adelah pade 23Feb1980..Mak dan abah dijodohkan oleh famly..xkenal antare satu same lain..tetapi masih panjang jodoh hingga ke ari ni..hebat la! suspek org dgn mak dan abah ni! heheheh..walaupon org akui mak dan abah memang bukan pasangan yang romantik! ishhh3..tapi xtau la kat belakang org macam ne kn..tapi x juge kot..

 kad nikah mak dan abah..hehehe

see..muke due2 macam xrela! hahahah..ampun!

Dengan bersatu nye abah dan mak..make, lahir la 3org cahaye mate yang comel dan menawan hati! terutamenye anak yang bongsu! eiii..mesti korang rase nak pitam kan..tapi aku xkesah pon! hahahha..walaupon kami cume tige beradik je, tapi kami redha..abah cakap kesian kat mak coz tige2 nak lahirkan begitu susah..baik hati abah ni..terharu!

ok..jangan gelak kuat2 sangat ye! hahahah

Kakak anak yang sulung, abang atau panggilan manje nye 'Adik' adelah anak yang tengah..dan aku anak yang bongsu..kakak dan abang da kawin, tinggal aku je yang bujang..hehehhe, mude lagi kan..so sebagai kesimpulan --> Mak dan abah, org bangge jadi anak pade mak dan abah..semoge kite sekeluarge diberkati olehNYA..amin..ok, tu je..bye u ols!

Dilema Seorang Yang Sorang..

Wednesday, February 23, 2011

Semalam tengah rajin kemas2 bilik, aku terjumpe sesuatu yang mengingatkan aku zaman sekolah menengah..huhuhuhu..rindu waktu itu..rindu nak merempit ke sekolah..rindu nak lepak dalam tandas bile ade spotcheck! hahahha..rindu nak merayau2 pegi kelas membe..rindu nak usha mamat yang aku minat! tettttt!

Aku ni name je sekolah agame..tapi xmacam bersekolah di sekolah agame..nak tuka sekolah biase xbole, sebab memang tradisi famly aku bersekolah di sekolah agama..lagipon mak aku bangkang sekeras2 nye..lebih keras dari batu! hehehe..berbalik kepade jalan cerite yang sebenar, aku telah jumpe sehelai kertas dari kawan aku yang mengandungi..hmm, xtau nak mengkelaskan di kelas mane..puisi or sajak or syair..yang penting bukan pantun atau peribahasa..xkesah la..kesimpulannya aku sampai sekarang xdapat memahami ape tujuan sebenar kawan aku bagi kat aku..ishhh3..hanye die je yang memahami nye..

Dilema Seorang Yang Sorang
Aku yang sorang,
hidup pon sorang,
buat amende semua sorang,
makan sorang2,
minum pon sorang2,
nak makan 2orang tapi takut xkenyang.

Aku yang sorang,
Bangun pagi sorang,
Tido pon sorang,
Hajat hati nak tido 2orang,
Tapi wat sempit bilik lak karang.

Berjalan sorang2,
Berlari pon sorang2,
Berjoging pon sorang2,
Ingat nak ramai2..tapi itu maraton la korang.

Semalam aku sorang,
Kini aku masih sorang,
Esok lusa sorang lagi kot.

Tapi aku bukannya orang-orang,
Aku bukannya orang utan,
Aku juga bukan orang minyak,
dan aku bukannya orang gile,
dan aku bukannya orang jahat,
bukan gak orang yang kene sawan,
Aku jugak orang,
macam korang..

 zaman sekolah...sopan!

Ekceli panjang lagi..tapi aku penat da nak taip..lagi2 bile aku masih lagi xfaham punce kawan aku bagi kat aku..heheheh..belasah je la..ape pon time kasih kepade my fren itu..ok, nak pikir jap..dadaaaaaaaaaaaa~

Pilih...!

Tuesday, February 22, 2011

Xtau btol or x..tapi macam ade btol gak..ntah, belasah je la..korang pilih la kedudukan korang yang mana..tapi pilih yang betol ye..ok, mari semak!

Anak Sulung
Dikaitkan dengan sikap pelindung, suke bertolak ansur serta ego
Sering berjaya dalam hidup
Lebih pandai amek hati orang tue
Nilai tanggungjawab yang tinggi

Anak Tengah
Lebih berdikari daripade yang sulung atau yang lain
Lebih percaya dengan keyakinan diri
Suka mencuri perhatian dengan cara tersendiri
Sering merasakan diri mereka terpinggir
Terlalu mengalah

Anak Bongsu
Ceria dan berkeyakinan tinggi
Amat manje
Berkeinginan dan bercita2 tinggi
Sukar membuat keputusan sendiri

Anak Tunggal
Sering merasa kesunyian
Lebih berkeyakinan kerane da tebiase sume yang dihajati tercapai
Lebih bijak bergaul
Lebih cepat matang
Terlalu rapat dengan ibu bapa walau usia makin meningkat
Sukar bertolak ansur dengan individu lain

so..da tau kan..kalau salah aku xbetanggungjawab ye..hehehehe..bye!

Lempeng a.k.a Lempang!

Sunday, February 20, 2011

Ari ni nak share dengan korang sarapan pagi yang mak aku wat untuk ari ni..very da simple + sedap! kenyang aku makan 4keping! haaa, amek ko..Alhamdulillah...sayang mak telebih-lebih..heheheh..

Simple je nak wat lempeng ni..pejam mate pon bole wat..tapi dalam mimpi je la! ishhhh...ok2, malas cite panjang2..ini die bahan2 nye..

Tepung Gandum (xkesah brand ape pon) - 4 senduk (nak lebih pon xpe ye)
Telur - 1biji
Minyak - 1 sudu teh
Garam secukup rase
air suam (cawan kecil) + air masak

Air tu korang pandai2 agak la ye..Bahan2 tadi dicampur sume dan pastikan die jadi macam cecair! hahahha..xtau nak explen..hantam je la..senang cite jadi macam gambo kat bawah..



Ok..bile da jadi macam kat gamba tu..besiap sedia untuk memasak nye..nak masak xpayah gune minyak..panaskan kuali, dan tuang adunan ke dalamnye dan ratakan..bia jadi bentuk lempeng la..hehehhe..tapi sesekali kene percik kan minyak kat kuali gak..ala, macam kite percik minyak bile wat bbq..

 ratakan macam kat atas tu..sebelah tu lak minyak yang digunekan


korang wat la lempeng yang comel2..jangan la tuang sume adunan yang tadi sekaligus ye..ok, masak sampai siap! dan hasil sarapan pagi tadi ialah..........................................

 dijamin sodappppp!!!!

Pagi tadi aku makan lempeng dengan kuah sardin yang pedas..tapi bole gak makan dengan sambal tumis..kadang2 dengan serbuk milo! hehehhe..ikut selera korang la ye..selamat mencobe..bye!

Welcome!

Thursday, February 17, 2011

Seronok! kerane semalam baru dapat anak buah yang baru..sangat2 comel itu budak..yang penting name bole tahan panjang --> Sofea Danella Umairah..nak panggil ape pon xtau la..heheheh..Dilahirkan pade 16 Feb 2011 dengan berat yang agak berat gak iaitu 3.6kg..Tahniah Kak ina! selamat datang baby comel..selamat datang dalam keturunan marsilah..

Biasenye anak buah sendiri panggil Mak Usu @ Ucu @ UcuDot..oleh kerane baby baru ni anak kepade kakak sepupu aku, so aku telah bepikir dan decide supaye die panggil aku Acik Dot..heheheh..comel kan! kalau nak muntah silekan..xlarang pon..Acik Dot doakan baby Sofea sentiase sihat dan jadi anak yang baik ye..amin..

very da cute ini budak! Sofea Danella Umairah..
due orang budak ini juge tetap comel! ucu sayang korang!

Oh ye! xlupe juge nak ucap selamat datang kepade mereka yang bz post kat ruang kate2! terutamenye yang menggunakan name yang ntah pape..lantak korang la..malas layan! haaa..kalau xsuke, g jauh2.. syohhh! Ok..tata!

Salam Maulidur Rasul....

Tuesday, February 15, 2011

Same2 la kita beselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W..Bukan untuk hari ni saje, tapi setiap saat dan waktu..tande kite sentiase mengingati baginda..lagipon banyak manfaat dan kelebihan kepade kite..amalkan selalu ye kawan2..



P/S: Renung2 kan dan selamat beramal :)

Kate kan XNAK pade Valentines!

Monday, February 14, 2011

Walaopon ari ni konon nye ari cinta cintun..tapi tidak bagi aku! as a muslimah yang xberape nak muslimah sangat, aku xsambut bende remeh temeh ni..bak kate my ehem2, hari2 pon ari untuk cinta dan berkasih sayang (sile muntah kalau nak!) hahahahha...

So, daripade sambut valentines ni..aku nak cadangkan satu bende! ye, satu je..xbanyak..iaitu..jeng3!!! (drum roll pliz)hehehhe..MEMBACA! ekceli, ni adelah untuk mereka2 yang suke bace novel..aku ade satu novel yang aku suke sangat..cite die memang sedih..aku bace sampai bengkak mate kerane terlalu feel dengan jalan cite die..huhuhuhu...

ok, tajuk novel die --> ANDAI ITU TAKDIRNYA..see, tajuk pon ala2 air mata kan..(ke aku je yang rase macam tu??)  aku cite sinopsis die sikit ye..cite ni mengenai cinta aleya dan syed aizril..aleya gadis sederhana telah ditangkap basah dengan lelaki kaya dan tampan iaitu syed aizril..so, bermula la konflik dalam cite ni..hehehe..aku xtau nak cite sebenarnye..tapi memang best cite die..ade pasal persahabatan, kekeluargaan dan percintaan..

Daripada celebrate valentines yang xbawe ape2 makne malah bawe dose tu, adelah lebih baik korang bace novel ni..aku konfem korang pon mesti tangkap leleh nye..lagipon cite ni pasal cinta gak..sesuai la dengan tema di bulan februari ni kan..


ok..tu saje untuk kali ni..selamat membace u ols..tata!

Tell Me Gud Bye....

Thursday, February 10, 2011

Tajuk lagu Tell Me Good Bye dari BigBang..Suke lagu ni..video klip pon bole tahan mengancam! bagi aku la..bagi korang xtau la..tapi xpenting pon! hahahah..yang penting aku suke..korang, korang punye pasal..tettttt!!! ok..layan je la ye.. :)


Letting you go... (here's somebody...)
Letting you go... (here's somebody...)
Yo I got this, yeah
Still thinking about this thing a lot
You got me shaken up
(Please tell me there's a way)
And it got my head just spinnin' round round round round
(Please tell me there's a way)
Don't wanna take a fall
It's best to break it up
It's gonna be better for you, move on
(Please tell me there's a way)
Uh huh we break it break it
Or thought we make it make it
And now we cover it up

Girl I swear kimi no koto wo ichibyou demo
Kanashimasenai yakusoku
Mamoru tame ni wa mo moukoreshika
Erabu michi wa nai kara

Baby aishita bun dake kizutsuketeshimau
And I've got nothing, nothing to say

Tell me goodbye, tell me goodbye
Dakishimeta te wo
Tell me goodbye, tell me goodbye
Hanasou
Boku wo wasureru koto ni jiyuu ni naru nara Baby
Tell me goodbye, tell me goodbye

Girl you know kimi ga egao wo naku shitaku hodo
Boku wa jibun mo semeru yo
Nego semeru kotoba mo hikari sae mo
Nanimokamo miushinau

Baby kono kuchibiru ga hanareta shunkan
I'll never find better, better than you

Tell me goodbye, tell me goodbye
Dakishimeta te wo
Tell me goodbye, tell me goodbye
Hanasou
Soba ni iru koto dake ga yasashisa janai to Baby
Tell me goodbye, tell me goodbye

Yo and it's so, so
Sad it just ain't happening
Wish it could be better
Sorry to scrapping
But I just can't let ya
Shouldn't be less than happy
I said look at me
I couldn't live with myself seeing you lacking
The things you deserve
Baby you was a part?
Must believe that it hurts
That lead this world
I feel the aching through my body
It just takes a bigger part of me
To be let you go
I wish that weren't so...

Kimi no koe setsunaku fade away... away-ay-ay-ay
Kaze ni kakikesareteyuku stay... stay-ay-ay-ay

Kore ijou wa I can't take it, sono namida don't cry for me
Kimi no tame never look back again

Tell me goodbye, tell me goodbye
Dakishimeta te wo
Tell me goodbye, tell me goodbye
Hanasou
Soba ni iru koto dake ga yasashisa janai to Baby
Tell me goodbye, tell me goodbye
Tell me goodbye




P/s: sedaye upaye cobe hafal lagu ni..tebelit2 lidah! hehehe..

keKAHWINan lagi...

Monday, February 7, 2011

Ye..ari ni sorang lagi member aku da tamatkan riwayat sebagai anak dare sunti..tahniah!!! aku hepi sangat2 melihat kegembiraan yang terpancar di wajah mereka semase berlangsungnye majlis..xsangke, dulu same2 belaja, begurau, bemain, berbuat jahat..tettttt!!! hehehhe..kini mereka perlu fokus di alam rumah tangge..

aku doakan sume kawan2 aku yang da berumah tangge menjalani kehidupan dengan bahgie dan kekal wat selamanye..amin..turn aku?? tunggu la dulu..aku masih muda ok! hahahhaha..dun wori..mase aku akan kunjung tibe..tunggu dan lihat saje ye..(bajet artis!)


see..hepi je muke dorang kan..suke!!

ni yang da kawin..yang da tunang pon besepah..tunggu time nak diijab kabulkan sahaje..congratulations 2 all my fren! jgn lupe jemput aku ye..hehehhe..ok, dadaaaaaaaaaaaaaaaaa~


Terharu...

Saturday, February 5, 2011

Huhuhuuhu...aku sangat2 terharu malam tadi..terharu dengan kasih sayang my ABAH..xsangke abah aku walaupon muke masam macam nak minta lempang!hehehhe tapi dalam hati tetap ade kasih sayang..tu memang wajib la kan..tapi sebagai seorang anak pade abah aku, sukar nak paham kasih sayang die..

Citenye bermula begini..aku ni selalu tido dengan anak buah aku kat ruang tamu bawah..sebab nye??sebab aku nak teman kan die la..(padahal penakot) so, punye syok tengah tido..aku bole lak tejage..kebetulan rase gatal akibat gigitan nyamok..oleh kerane malas nak buke mate, aku tetibe rase ade satu pukulan slow kat tangan aku..dengan secare rahsie, aku buke mate sekecil yang mungkin..takot lak nak buke besa2..takot lain yang ade..

tetibe..!!! jeng3...mase tu aku nampak abah..rupenye abah yang pukul nyamok yang gigit aku..terharu dowh! terus aku tertacing dan menangis..mane tak nye, da besa2 macam ni pon abah still caring..aku ni xmesra sangat dengan my abah..xtau la nape, dari kecil macam tu..kekadang seminggu xbecakap dengan abah..rase janggal je dengan die..

tapi..kejadian malam tadi membuktikan yang abah sebenarnye caring..cume susah die nak tunjuk kat anak2..ape pon, aku tetap paham dengan abah..abah xpenah pukul kami adik beradik..kalau mak memang ratu memukul! hahahhaha..

To my abah --> org sayang abah sangat2..walaupon abah susah nak tunjuk kemesraan kat org, tapi org tau yang abah memang sayang kat org..org bangge jadi anak abah! maafkan org if selame ni kurang dengar kate2 abah..sebab org memang degil! jangan marah ye abah..i l0ve u abah more than u know...muahhh!!

 
p/s: nak sambung tacing! dadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

Penawar Hidup Ku...

Wednesday, February 2, 2011

Heheheh..saje wat entri pasal ni..even sentiase besame dorang, tapi xpenah rase jemu..ari2 rindu mereka bedue ni..seronok tengok mereka membesar depan mate aku..macam2 ragam ade pade dorang..kadang2 rase nak lempang..kadang2 ade rase nak belasah! ishhh3..tapi tetap sayang mereka..

tapi aku masih mengharap yang berjantina perempuan kerana aku teringin nak belikan baju gaun yang cantik2 dan comel2..selame ni asik beli baju budak lelaki je..bosan! hahahha..ape p0n still besyukur..amin..ape pon aku nak wat ucapan --> abang long dan adik..ucu sayang korang sangat2! korang la penawar dan racun dalam idup ucu..sob..sob..(tetacing lak)..walaupon ucu selalu marah2 korang, ucu tetap sayang korang forever2..ingat tu!

ini lah mereka yang aku maksud kan..miqal & amin..muahh!!

sayang lah mereka yang dekat dengan korang.. =) bye!
 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez