Wedding..

Saturday, April 30, 2011

Suke tengok Da Royal Wedding --> Putera William dengan pasangannye Kate Middleton..so cantik wedding dress die..xsexy sangat..sampai tenganga mulut mak tengok..hehe..terus rase macam nak kawin gak! Omaigod..keje dulu la dot..ishhh3..






Sweet je dorang ni..suke tengok..tapi putera william nye rambut tu..huhu, sedih! dulu bukan main hensem aku tengok..da banyak duit tu, pegila wat treatment..jumpe yun nam hair care, pasti segak! hehehe, ampun!



Yang kat atas ni name die Grace Patricia Kelly..asalnye die merupakan seorang pelakon dan telah berkahwin dengan putera Monaco..aku suke tengok wedding dress die juge..sopan dan cantik..die pon memang sangat cantik..

Kat obesi, banyak je org2 biase berkahwin dengan kerabat diraja..ade yang mendapat tentangan..ade yang direstui..even ditentang tetap kahwin..kat negare kite ni, banyak kes org kaye dapat org miskin..tapi kecoh lebih..siap kene buang kuarge..ntah pape! da jodoh kan, kene la redha..ishhh, emo tetibe! hahahaha

so kesimpulan nye, selamat pengantin baru kepade yang baru berkahwin dan akan berkahwin..semoge kekal selamenye..bye!

p/s: prince harry ade lagi..aku nak ngorat la! =)

Jawab Soklan!

Wednesday, April 27, 2011

1 - ape bende yg pnting dlm hidup korang?
     dot jawab - wang! 

2 - benda trakhir yg korang beli dgn duit sndiri?
     dot jawab - beg tangan yang comey mcm tuan nye! hahahaha

3 - di mana tempat korang ingin melansongkan prkahwinan dan tema prkahwinan anda?        
     dot jawab - tema warne warni dan berlangsung kat tadika..

7 - antara mak dgn ayah mana korang lebih mesra?
     dot jawab - hmm..mak! abah, jgn marah ye..

8 - namakan nama2 org yg betul2 nak jumpa dlm idop?
     dot jawab -T.O.P

9 - adakah korang basuh baju sndiri? 
     dot jawab - time blaja basuh sendiri..sekarang mesin basuh je..

10 - dimanakah tempat yg korang betul2 nak pergi?
       dot jawab - pegi pulau sibu kat johor..

11 - beritahu 3 perkara tentang org yg tag anda?
       dot jawab - 1)kenal die mase praktikal kat ANGKASA
                           2)tempat aku luah perasaan
                           3)panggil die LinDan!

12 - 3 bnda yg korang sayang dlm idop korang?
       dot jawab - famly, kawan2, henpon..tambah lagi bole x?

13 - lagu korang suka dan selalu dengar?
       dot jawab - Beautiful Hangover dari Big Bang

14 - 6 blogger yg korang nak tag? 
  dot jawab - macam xde je..hehe..

p/s: lin..aku da jawab! :D 

Mari Bersorak!

Tuesday, April 26, 2011

Alhamdulillah..bulan ni, walaupon agak malang bagi aku tapi tetap ade sedikit cahaye kegembiraan..syukur..bertambah pulak murah rezki pade bulan ini..syukur lagi..rase macam nak lari laju2 sambil menjerit2! tapi..takut disangke gile..hakikatnye, ramai kate aku macam tu..xbaik tau u ols..ishhh3

semalam pegi berjalan2 dengan yot, aqib dan anak buah aku miqaiel..ini sume dilakukan kerana bosan tahap gaban duk kat rumah..ditambah pule masing2 mengidam nak makan mee sizzling..make kami menuju ke Klang Parade! Klang Parade ni shopping complex kat Klang la..hahaha..kat sini ade tempat untuk bermain bowling, karok jamban, Guardian, Parkson, Giant dan macam2 lagi la..time sekolah menengah je aku suke lepak sini..sekarang tidak lagi! ceyh, berlagak kau ye dot!

maka hala tuju kami semalam adelah ke food court yang terletak di second floor..ye, disitu lah terdapatnye Sizzling Hot Plate yang very da sedap! aku xtipu..ramai yang bersetuju dengan aku..xpecaye cer try sendiri..

Sumber dari Google!

ishh..sebok je couple depan ni! hahahha

ni sizzling yee mee..fevret aku!

ni sizzling mee besau! hehe..belasah je..

terus lapa tengok gamba ni..so, nak makan..selamat menjamu selera sumenye..tata!

p/s: teringin nak pegi kenduri kahwin..tetibe!

Isi Perut

Monday, April 25, 2011

Masih lagi mood Melaka walaupon hakikatnye da pulang ke tanah air kampong ku..mase belajau dulu (ceyh..dan2 kua loghat melaka), aku suke makan kat tempat yang aku tau situ sedap! bile da tau..situ je la aku makan..padahal aku ni spesis xreti dan xsuke ingat jalan! maka jalan selamat ialah pegi tempat yang aku tau je..

oleh kerane beberape ari yang lepas ade kat melaka, my bro suh aku suggest tempat makan yang best..dengan muke yang comel macam nak minta lempang, aku cakap 'mamak bole x?' kui3..sedih my bro dapat adik macam aku..oleh kerane da lapa dan xtau tempat yang best untuk disinggahi, maka kami sekeluarge main hantam saja lah! jalan sampai jumpe tempat makan..

Akhirnye! jumpe..hehe..kat sini ala2 medan selera..banyak nau restoran nye pon..kene menjadi pengguna yang bijak memilih..so pilih restoran Norlihan Western & Seafood! mak, kakak,abang dan kakak ipa kate sedap makanan kat sini..aku?? xrase pape coz saye seleseme cikgu! hehehehe..

Mee Kantonis + Mee Bandung

Char Kuey Teow + Mee Hoon Sup

Fries

Nak tahu lebih lanjut..pegi sini!


bye sume!

Melaka + Kenangan!

Friday, April 22, 2011

Haa..ari ni baru dapat semangat dan kekuatan untuk mengupdate..ini kerane aku kurang sihat! huhuhu..alhamdulillah, tetap perlu bersyukur..now kat melaka, teman my famly datang untuk berubat sambil bersiar-siar..setelah meninggalkan bumi melaka dalam lebih kurang setahun, yeke setahun..bedal je la..saat masuk tol ayer keroh tadi, tetibe aku jadi sebak dan sedih..

Di Melaka, segale2 nye tercipta..disini la aku menuntut ilmu selame 5tahun..disini la aku berjumpe, berkenalan, berhibur, bergelak ketawe, bersedihan dan segale ber lagi dengan kawan2 aku..'aku rindu setengah mati' (ini adelah lirik lagu semate2)..banyak kenangan pahit dan manis berlaku di Melaka..tapi sume hanye tinggal kenangan..dan aku rindu sangat2 kenangan itu..

Kalau nak cite satu persatu memang xkan abes..rasenye lebih banyak yang indah dari yang xindah..disini juge aku belaja mengenal sape itu kawan dan sape itu lawan..perghhh, ayat kau dot..hehehe..aku rindu kawan2 aku yang terdiri daripada Cok,Ciko,Mok,Paiz,Mat,Wan,Faiza a.k.a Kak Ipau,Miza,Aziati,Wani,Jojet,Aidon,Dayah dan juge Nik..sebenornye ramai lagi, penat nak taip sume! bagi aku korang memang best!

Walaupon sekarang kite berjauhan, harap korang xlupekan aku..moge korang success dalam ape jue yang korang ceburi..konvo nanti kite jumpe lagi dan jangan lupe belikan hadiah untuk aku ye..hehehhe..aku kangen sama kamu semua! (air mata aku da tumpah ni..)







 korang best!

Da, aku nak layan perasaan..ini hanye part time saje..bye!

Mee Ringkas!

Tuesday, April 19, 2011

Di waktu lapang dan xtau nak wat ape..aku suke masak masakan yang ntah pape! hehe..pegi dapo cari apekah barang yang boleh digunekan untuk menghasilkan makanan..Alhamdulillah, rezki memihak kepade aku..kumpul barang2 yang ade untuk mencipta resepi Mee Ringkas gile..

Untuk mencipta resepi ni..korang sume perlukan barang2 yang ringkas juga..tapi kalau korang nak bagi menu ni berat bole je..ape yang aku maksudkan ni?? ahhh, belasah je la ye..baiklah, bersedie ye sume! bahan2 yang diperlukan ialah :

Instant Noodles a.k.a Mee Segera
Cili Giling/Cili Kisar
Sos Tiram
Kicap Manis
Telur
Bawang besar
Sawi
Tomato


Mee tu macam biase rendam dalam air bagi die lembut..telur tu korang goreng dulu, wat macam telur hancur..setelah itu, men campak2 je bahan2 tadi! heheheh..xla, tumis bahan2 yang penting dulu seperti bawang, cili, sos tiram dan kicap..pastu masukkan mee diikuti dengan telur..last, masukkan sawi dan tomato..siap!

Dinikmati besame dengan air teh O panas..

Selamat membace dan mencobe (kalau nak la ye)..dadadaaaaa~

Mengulau!

Monday, April 18, 2011

Yeahhh! hidup umpama roda..sekejap kat rumah..sekejap kat lua kawasan rumah a.k.a mengulau! hehehe..semalam ditemani my cousin (abil) yang bujang seperti aku pegi ke Malaysia Career and Training Fair di Mid Valley..bermulanya perjalanan kami di KTM Klang seawal 9.00 pagi menuju ke KL Sentral dengan menaiki komuter..

 dari klang ke kl sentral --> RM 3.60

Setibanya di KL Sentral..perut suda bekeroncong tande minta diisi..maka, pegi la ke McD untuk bersarapan pagi..aku dengan abil telah decide untuk memilih famly bekfas box combo A..yummy!! semakin betenage dan bersyukur, Alhamdulillah..

sume ni dalam 1box untuk 2person beharge RM 19.90..murah je!

Ok, teruskan perjalanan ke Mid untuk mencari sumber rezeki! hahaha..sampai Mid menceceh cari Exhibition Center..akhirnye jumpe! masuk terus dalam tu dan disape oleh mereka yang menjaga kaunter registration..ditepeknye sticker Visitor kat lengan kami berdue..maka aku dan abil pon masuk la..masuk2,pening! banyaknye company..mane satu nak mule dulu ni?? lantas mengambil keputusan mulekan dari belah kanan dulu..lebih afdal..

punye la ramai org dalam tu..pegi ke setiap booth..xde la setiap kan..pilih mane yang popular dan dapat gift je! hahahah..drop resume, isi form, jawab soklan sepatah due dan pegi..mudah kan! setelah kaki letih bejalan, so aku decide nak kelua dari situ..masalahnye, mane tempat exit?? menggelabah kami cari..pusing2 kat tempat yang same gak..benti kejap, amek nafas dan cari lagi..Alhamdulillah, jumpe pon..

sempat lagi kau dot!

masih awal lagi..mane nak pegi ni?? rancang nak pegi tengok movie tapi tepakse batalkan kerane org ramai meramaikan perbarisan membeli tiket wayang..so, ubah rancangan..mari kite bermain bowling! yeahh..lame sungguh xmain bowling..bernasib baik kerane org kurang ramai di pusat bowling itu..

dot juare! syabas! hehehehe

lepas main bowling, aku dan abil membuang mase di fun zone..men game lumbe kereta..abes sume kereta aku langgar..konon2 bole menang, hakikat nye..loser! ishhh3..abil lak yang menang tanpe sengaje, tahniah kepade my cousin!

dot pecundang! boooooo!!

bile da main dan membazir duit, mase untuk lunch..oleh kerane telalu lapo, so aku nak makan nasi..lalu kami bedue menuju ke food court..tepakse bersabar kerane semue sudut telah dipenuhi..sabo je la..lagi bertambah saba dengan harga makanan yang mahal kita!! huhu..bala..bala..

macam ni je RM 9.60..!

lepas makan kami berdue menghadap Yang Maha Esa..Sujud pada-Nya diatas segale nikmat yang diberikan..selesai segale urusan, aku dan abil berangkat pulang..letih tapi hepi! berakhir sudah aktiviti mengulau..sampai jumpe lagi..bye!

 hasil rompakan!



Something Something Unakkum Enakkum

Thursday, April 14, 2011

Hehe..tajuk je da gempak..gempak la sangat kan..sebenanye ni tajuk untuk movie tamil! best cite ni..as usual, kisah cinta..cite ni kelaka dan penuh dengan pengorbanan dan cinta sejati..ceyhhh! rase jiwang la pulak..hero dan heroin dalam cite ni bole tahan hensem dan cantik..tadi kat tv2 ade cite tamil..best gak tapi xabes layan sebab kene amek anak buah kat school die..huhuhu..potong tol!

akibat dari itu, aku teringat cite sumthing2 unakkum enakkum ni..cite ni da lame dan penah ditayangkan kat tv2 juge.. aku dengan mak bekongsi kegemaran yang same iaitu suke layan tamil..dan bagi aku, cite tamil ni lagi best dari hindustan..sebabnye cite tamil lebih banyak memaparkan kisah hidup kat sane..hero dan heroin kekadang amek ko! langsung xhensem dan chubby2 je..tapi cite..memang mantop!

tapi kalau bab begado over sesangatnye pon..hero baru angkat tangan, sepuluh penjahat da tepelanting..hahaha, lantak la janji aku layan..kalau bab nyanyi2 die pon menari macam wat konsert satu dunie..adoiii..

 poster cite ni..hehehehe..gempak!


hero dan heroin..hensem tu!

cite ni mengisahkan lelaki (Santosh) dari golongan kaye jatuh cinta tangge dengan sorang perempuan kampung (Kavitha)..macam biase la, org kaye xsuke dapat menantu miskin..tapi Santosh ni degil gak..die sanggup wat ape je untuk kavitha sampaikan sanggup tinggal kat rumah kampung kavitha..oleh kerane mak bapak santosh da hine kavitha yang mane menyebabkan abang kavitha ni bengang, so abang kavitha ni bagi cabararan kat santosh untuk yakinkan die yang santosh ni betol2 cinta adik die..

abang kavitha bagi sebidang tanah kat santosh ni dan suh die hasilkan padi yang mana hasilnye kene lebih dari hasil abang kavitha..macam2 dugaan si santosh ni hadapi sebelum die berjaye dapatkan hasil nye..and as usual, hero kene menang..yeahhh!! hidup santosh! hahahah..

so funny cite ni..tambahan lak cite ni ade semangat kekeluargaan yang kuat..tu yang penting! cinta, cinta gak..tapi famly is number 1 ok..! kalau korang macam teruje gak nak tengok, jangan buang mase lagi..pegi layan ye! konfem suke..selamat mencobe! tata..~



Career Fair.. .. ..

Tuesday, April 12, 2011


Ok..entri ni khas untuk mereka yang memegang title 'penganggur' sahaja! huhuhu..contohnye macam aku! jadi, sesape yang rase tergolong dalam golongan seperti yang aku cakap kan, haruslah bersorak gembira..yeahhh!! ini lah masanye untuk kite semue menonjolkan diri dikhalayak ramai..ayuh! bangkitlah! majulah sukan untuk negara..itu merapu saje..itu adelah akibat telalu lame menyembunyikan diri di rumah..

sebenonye nak war2 kan pade korang sume yang mana masih belom bekerja untuk menghadirkan diri ke Career Fair yang dianjurkan oleh JobStreet..lebih kurang dalam 116 company yang terlibat dalam career fair ni..wah, banyak tu! so..jom la ramai2 pakat datang ke sane! mane la tau, rezki korang kat situ..belom cobe belom tahu kan..

tapi sebelom tu..korang kene register ke jobstreet dulu --> http://www.jobstreet.com.my..register die senang je.isi ape yang patut, yang xpatut xpayah la isi..hehe..then bile da register kat jobstreet, korang akan dapat email untuk join career ni..atau dengan lebih mudah lagi, pegi ke sini http://www.jobstreet.com.my/announcement/2011/m/mctf11/microsite/mctf11_apr_js/register.htm
Career Fair ni akan berlangsung pade 15-17 April di Mid Valley Exhibition Centre Kuala Lumpur bermula dari 10.00 a.m sehingga 7.00 p.m.

Korang sume disarankan untuk membawe resume sebanyak yang mungkin..yela,kan banyak company yang join..maybe ade interview on da sport, so get ready! make sure penampilan korang kemas dan menonjolkan ciri2 yang berkelayakan..ok, semoge korang sukses begitu juge dengan aku! amin..


p/s: yang rase2 nak dapatkn keje yang lebih baik pon bole mencobe nasib..hehe..

Tupai - Tupai

Monday, April 11, 2011

Ok..ni bukan entri pasal haiwan lagi..ni adelah sebuah restoran a.k.a tempat makan! tetibe malam tadi tekak ni mengidam nak makan western walaupon hakikat nye tekak jawe..pure lak tu..hehehe..sebenonye tepengaruh dengan jalan2 cari makan..nampak sedap je si Qi dengan Yuna makan stik dan lamb chop..ape lagi, terus hasut cousin aku dengan harapan die pon tegode gak nak makan western..alhamdulillah, berkat kesabaran aku terpengaruh gak cousin aku ni..

Maka, lepas maghrib aku pon besiap sepantas kilat! kilat la sangat kan..padahal da telambat..akibatnye, ari ni dalam sejarah kerane aku cume sempat pakai bedak baby je..biase nye sempat la gak nak pakai eyeliner..tapi malam tadi simple je konsep aku..lantak la..nak makan je pon kan..pegi dengan my cousin dan juge tunang nye sekali lagi..sume xde idea nak makan kat mane..so, kiteorg pon men redah je sampai ke seksyen 13 shah alam..tenampak la restoran tupai2 ni yang mana menyediekan western food..

kiteorg amek port kat lua..yela, nak rase angin sepoi2 bahase..aku pon order la Lamb Chop with Black Pepper Sauce..perghh, org putih terus rase! hehehe..tapi air xbole blah..nescafe tarik! bole x?? opkos la bole kan..siap kene kutuk lagi dengan tunang cousin aku..ishhh..xkesah la kan..aku yang bayau, aku punye suke la kan..view restoran ni memang best..siap ade lampu kelip2..da macam nak raye aku rase..lagi la betambah feel kan..

ok, yang xbestnye tempat ni..nak dapat ape yang kite order bukan men lame lagi haa..da la lame, salah pulak tu yang sampai kat kite..kesian cousin aku, order lain..tapi yang dapat nye lain..bala, bala..oleh kerane da lapo, kite terime je la..lamb chop die bole tahan sedap la..lagipon malam tadi ramai gak yang datang makan kat tupai2 ni..aku pon sempat tambah aiskrim as dessert untuk menyejukkan tekak yang da panas kerane lamb dan juge nescafe tarik! fuhhh..nikmat je rase..harge kat restoran ni standard, bak kate cousin aku..bagi aku agak mahal la jugak kerane aku kan penganggur! hehehehe...

ni la makanan yang da selamat dalam perut aku!

haa..macam ni la resit nye..

 ni bisnes kad restoran tupai tupai..

so kalau korang macam teringin nak rase makanan kat sini..bole la try test..heheheh..aku xsempat nak snap makanan yang lain..sebabnye da telalu lapa..maka, untuk gambaran yang lagi jelas dan memuaskan hati, datang la sendiri ye..ceyh, nak promote nampak! banyak lagi makanan yang ade kat sini..steamboat pon ade gak..selamat mencobe! dadaaaaaaaaa!

p/s: nak tunjuk jalan memang kelemahan aku..so, korang google je la ye..harap maklom~

Kucing..!

Sunday, April 10, 2011

Ari ni nak cite pasal haiwan yang bernama kucing yang mana mungkin menjadi haiwan kesayangan korang tetapi bukan haiwan kesayangan aku! hahahaha..bukan la aku tak suke benci kucing, cume aku ni takot dengan haiwan itu lebih2 lagi bile tengok kuku yang tajam tu! uiii..nebes u ols! hehe..kekadang bile jalan2 or makan2 dengan cousin or member dan kemudiannye terserempak dengan kucing pasti akan kelua ayat sebegini "eii..comel nye kucing ni.." dari mulut mereka..tapi aku, mesti akan angkat kaki tak pon aku akan lari sejauh yang boleh! yaa...malaysia boleh!

tu sume bersebab..aku bukan sesuka nak wat respon macam tu bile nampak kucing..aku tak gile ye walaupon! kawan2 aku kate aku gile! hehehe..aku ade kisah silam dengan kucing ni..beberape tahun yang dulu, my sis ade bela kucing..name die VIVA, da same macam name kete keluaran perodua..mungkin dorang copy name kucing kakak aku kot! ishhh3..bebalik pade cite tadi..ok, viva ni ade banyak anak hasil hubungan sulit dengan kucing jantan mane ntah..then pade satu hari, aku ni tengah syok tido..tibe2! salah sorang anak viva ni lompat atas badan aku dan nak cakar muke aku..oleh kerane terperanjat, aku sempat tolak kucing tu..fuhh! nasib baik kene cakar sikit je..dan nasib baik tak ade parut..

dan sejak kejadian itu, aku jadi fobia dan takot dengan kucing..malah ketakutan itu telah menyebabkan aku takut dengan haiwan yang ade kuku macam kucing! seperti arnab, hamster dan seangkatan dengannye lah.. jangan kate nak pegang, nak dekat pon aku xmo..xkire la comel ke idak, aku tetap xsuke! hehehe..tapi kat rumah aku mesti ade kucing tanpe izin..suke2 je nak menetap kat rumah aku..sungguh xsopan! kalau jantan tak pe gak, tapi yang datang asek betina je..opkos la yang kucing jantan akan teruje nak datang rumah aku gak..

satu hal lagi, bile aku nak siang ikan mula la kucing ni nak manje2 tanpe diminta..menggesel2 kat kaki aku..akibatnye! aku terperanjat dan tersepak kucing tu..saje je nak bagi nampak aku ni kejam..huhuhu..pastu lak, kucing2 ni asal datang rumah aku je mesti dalam keadaan bunting..kucing ni ingat rumah aku ni macam kewaja ke? sabo je la..

name die 'gemok'..tengah bunting! hehe..

yang ni xde name..baru pas pantang! anak due ekor..

seperti yang sedie maklum, kucing ni binatang kesayangan Rasulullah..tapi nak wat macam ne..aku da memang fobia dan takut dengan kucing..aku xpenah terniat pon nak menyeksa kucing atau pon haiwan2 yang lain..dose tau! korang pon jangan wat macam tu ye..ok, sampai sini je..tataaaaaaaaaaaa~

 

Badi or Sawan??

Friday, April 8, 2011

Sebenonye, aku tak berape tau sangat pasal badi or sawan ni..tapi penah la dengar cite dari org2 tue temasuk mak dan abah..mak kate dulu my sis mase kecik kene sawan pengantin! haa, sampai pengantin pon ade sawan tersendiri..hehe..mak kate my sis bile start maghrib je die akan nanges sampai la pagi esok nye..macam2 care da nak ubatkan kakak aku..g hospital..temasuk juge gune care kampung..

tapi kakak aku tetap nanges..ishh, menyusahkan betol! hahahaha..mak kate time tu mak aku malas da nak layan kakak aku..da la mak aku masih sakit akibat bersalin, anak lak wat hal..so tepakse la abah yang jage..1day, ade kenduri kawin bedekatan dengan rumah..so nenek pon cobela mintak bedak yang digune pengantin dan sapukan kat muke kakak..alhamdulillah, kakak pon pulih..kisah ini adelah kisah benar..if xpecaye, tanye mak aku! cer tanye..cer tanye..

ok, tadi pasal sawan..yang ni pasal badi mayat..aku ade tebace dekat FB pasal badi mayat ni..nak diringkaskan cerite, ade sepasang suami isteri ni baby mereka tak menangis, tak ketawe, tak menyusu, tak makan dan tak bemaye..then, 1day ade sorang pak cik datang jenguk anak die..teperanjat besa kerane bukan baby yang die nampak, tapi wajah perempuan tue yang da kecut..pak cik tu kate perempuan tue tu da menumpang kat baby tu, bukan sorang tapi tujuh org yang tumpang kat setiap sendi baby tu..if lambat rawat, baby tu bole meninggal..

so, pak cik tu minta air lebihan mandian jenazah lelaki untuk dimandikan baby tu sebab yang menumpang adelah mayat perempuan tue..setelah dimandikan, baby tu pun pulih kembali..pak cik tu kate, ade diantare ahli kuarge suami isteri tadi yang pulang dari menziarah org meninggal terus menegur baby tersebut..ni pon kisah benar juge..

memang mak aku ade pesan, if balik dari tengok jenazah seeloknye basuh muke dan berselawat..lebih2 lagi bile ade baby kat rumah..if balik dari rumah da waktu maghrib, b4 masuk pon kene basuh muke dan selawat juge..mak kate takut ade bende yang mengikut yang kite xnampak..yela, da name pon baby..kecil lagi..memang senang nak kene kacau..so, tepulang pade korang nak pecaye ataupon tidak..just nak share ape yang aku tahu..selamat membace dan tata!

Kenape Kite DiUji...??

Sunday, April 3, 2011

Sesungguhnye kite diuji oleh Allah kerana Allah amat menyayangi hamba-hambaNYA..Bile kite diuji, banyakkan bersabar kerane ujian itu mendatangkan banyak kebaikan kepada kite..


KITA BERTANYA : KENAPA AKU DIUJI?

QURAN MENJAWAB
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," ("I am full of faith to Allah") sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan, sesungguhnya Dia mengetahui
org2 yg dusta."
-Surah Al-Ankabut ayat 2-3


KITA BERTANYA : KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

QURAN MENJAWAB
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
- Surah Al-Baqarah ayat 286
   

KITA BERTANYA : APA YANG AKU DAPAT DARIPADA SEMUA INI?

QURAN MENJAWAB
"Sesungguhnya Allah telah membeli dari org2 mu'min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga utk mereka...
- Surah At-Taubah ayat 111

Salam takziah kepada my cousin, kak ina atas pemergian anaknye Sofea Danella Umairah..semoga kak ina tabah dan sabar menghadapi dugaan ini..ini semua qada' dan qadar dari NYA..ade hikmah disebalik semue ini..

p/s: masih sedih dengan ape yang berlaku..rase macam mimpi.. :(





KOreA!

Friday, April 1, 2011

Sejak akhir2 ni..aku suke sangat layan korea nye lagu, drama, movie dan ape saje yang berkaitan dengan nye! dulu layan gak, tapi macam biskut..kejap teruje, kejap suram..tapi lately ni telampau teruje..setiap ari aku akan buke astro hitz channel dan tengok K-POP hitz..rancangan selame 1jam ni akan mainkan lagu2 dari sane..ade yang best tahap gaban, ade yang ala2 je..

tak cukup dengan tu, aku buke lak KBS world..kat sini sume pasal artis korea..ade drama, ade game show dan ade juge rancangan ala2 melodi..paling suke tengok Music Bank..dorang akan nyanyi secare live pastu ade sesi vote! ari tu Big Bang menang dan aku sangat suke..selain tu, aku layan cite2 korea yang ade dalam simpanan aku dan juge teman2 seperjuangan..kalau da layan, makan pon aku da xmo da..fokus abes! sanggup tido lewat pagi nak abeskan cite yang berepisod2 tu dan akibatnye bangun lewat dan dimarahi mak yang comey..ampun!

kalau nak cite pasal drama korea yang aku suke tengok memang xabis ari ni..mungkin akan besambung sampai minggu depan! heheheh..so jom layan kegemaran aku yang mungkin bukan kegemaran korang!

Boys Over Flower..kelaka abes! suke watak Jun Pyo yang bajet die hebat dengan Jan Di yang gangster..

My Sassy Girl Chun-Hyang, ni pon kelaka gak..lagi2 Mong-ryong yang sengal yang suke wat bapak die marah!



My Lovely Sam Soon..sam soon gemok tapi pandai wat kek! die juge anak dare tue tapi dapat pakwe hensem gile..



My Girl, heroin die suke belakon! hero lak skema je..




Stairway to Heaven..cite tangkap leleh! tapi aku suke tengok..


ni sebahagian je..ade banyak lagi yang aku suke..xlarat nak tepek sume..hehehe..kalau penyanyi korea pon banyak yang aku minat tapi yang paling fevret Bing Bang dan Super Junior je! dorang sume hensem2 dan comel2! ok, chow!

p/s: agak2 yang ni ko nak tiru x??
 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez