Magnum Yang Menggoda

Monday, September 19, 2011

Assalamualaikum..

Korang tau pasal aiskrim magnum? Bagi aku, aiskrim ni memang eksklusif gile wa cakap lu..ishhh, memang wat aku terliur je setiap kali tengok iklan die kat TV..da la aku ni memang suke sangat tahap gaban makan aiskrim! Dapat rasa sekali pon jadi la..dulu aku sanggup simpan duit belanje sekolah semate2 nak rase aiskrim ni..memang berbaloi baloi..

Adela dalam due tige kali makan..nak beli selalu, xmampu..pastu senyap seketike aiskrim ni..sekarang ni muncul berulang2 kali di TV..wat aku mengidam macam ibu2 yang sedang hamil! hahahah..siyes, teringin sangat..puas mencari tapi xjumpe..tipoooooo! aku baru bekesempatan cari kat kedai belakang rumah aku je..tu pon cume sekali je berushe..malangnye, yang ade poster saje, aiskrim nye tiada..huhu..

Dan tadi baru bekesempatan menyelak majalah Cosmopolitan yang mane turut menyelitkan iklan pasal Magnum ni..huhu..kejam! tak tenteram rase selagi tak dapat..rase nak gigit dan lempang org sekeliling laju2! hehe..sampai macam tu effect nye pon..adoiiiiiii..

tolong! saye mahu! hehe

Ok, kali ni Magnum mempunyai tige pilihan yang terdiri dari Classic, Almond dan juge Truffle..aku cume mahu classic! harap maklom..ok, sambung..aiskrim ini disaluti dengan Belgian Chocolate yang mane diakui dunie sebagai coklat premium dengan citarasa yang kaya..uiii,terliur wat entri ni..

Da, malas nak wat ayat panjang2..untuk maklumat lanjut, bole la pegi ke facebook dan search Magnum..atau pilihan lain, pegi ke sini --> Info.. nak lebih2 lanjut, pegi la beli! ishhhhhh..bye korang sume~

'Cantik'

Monday, September 12, 2011

Assalamualaikum..

Cantik..ye, org perempuan atau wanita suka akan kecantikan dan suke nampak cantik..sape yang tak nak jadi cantik? ade ke? if ade, maybe org tu ade sumthing wrong sumwhere..hehe..dengan jujur nye, aku memang suke nak jadi cantik, kelihatan cantik dan dipandang cantik oleh org lain..berape banyak cantik daaaa..cop! aku nak tuka..aku tak suke jadi cantik, aku suke org kate aku comel! kenape? sebab comel tu bekaitan dengan kanak2..so, bile org kate kite comel automatik kite sebenarnye comel macam kanak2 juge..kesimpulan, awet mude..please ignore kalau tak setuju dengan kate2 aku..

Ok, kembali kepade topik yang asal..Cantik or kecantikan ni kadang2 or memang akan menimbulkan kepade kearah yang negatif..kenape? kerane bile sumone tu telalu taksub untuk nampak cantik, maka mereka dengan mudah akan mengambil jalan shortcut akal lalu terpesong..ape matlab nye? matlab nye ialah akan timbulnye plastic surgery or botox or susuk or suntik/cucuk tang sane, cucuk tang sini! semuanye kerane CANTIK!

Dan paling bahaye ialah, cantik juge akan mewujudkan satu perasaan hasad dengki atau jelos dengan kecantikan org lain sehingga membuatkan sumone tu tak bole tengok org disekeliling die lebih cantik dari diri die..ishhh3,bahaye..kang mule la bertindak untuk melakukan sesuatu supaye org yang lebih dari die tu akan jatuh merudum reputasinye..

Ade juge wujud org yang bile org lain puji org lain tapi tak puji die, maka die mule tak suke..bile org puji die, senyum sampai ke telinge dan menjadi bangge..setiap org ade kecantikan sendiri..terime la hakikat itu..tak perlu iri hati dengan ape yang org lain ade dan tak perlu menayang sangat kecantikan yang ade tu..cantik tu hanye sementare je..bile meningkat usia, kecantikan beransur hilang..

Lagipun, ade pelbagai care yang baik dan sihat untuk menambah kecantikan semulajadi..tak perlu ikut cara yang tak elok..penat je nenek moyang kite turunkan macam2 petue..apelagi, folow je la..memang hasilnye lambat, tapi yang penting selamat dan tidak memudaratkan..suda2 la tu bebangge dengan kecantikan yang sementare..lebih baik bepikir untuk memajukan kehidupan..

cantik kan :)

P/s: 1. matlab = bemakne (hindustan)

      2. berwuduk dapat menyerikan wajah..jangan pulak rajin berwuduk, tapi xsolat!

Kisah Hati

Friday, September 9, 2011

Assalamualaikum..

Sebenornye xde la kesah hati sangat..cume lebih pade nak luah perasaan yang kurang enak dihati ni..terase rimas dan muak dengan perkare same yang berulang2 dalam setahun ni..suda2 la tu meluah perasaan kamu pade mereka2 yang rapat dengan aku..ape motif kamu sebenanrnye? aku kurang jelas..

Ye, 5tahun mungkin waktu yang amat panjang..tapi itu tak bererti kamu perlu mengingati sume yang terjadi sepanjang 5tahun itu..dan 5tahun bukanlah alasan untuk kamu asek becerite dan becakap pekare yang same..hakikatnye kamu lebih mendahului aku dari segale hal..

Meluah perkare yang same pade tiap insan yang berbeza tak membawe ape2 erti bagi aku..ia lagi membuatkan aku menyampah dan rase nak fire kamu supaye kamu seda keadaan yang sekarang ni! ishhh..kamu da ade yang lain..tak lame lagi kamu akan membine hubungan yang lagi kukuh dengan si die, jadi tak perlulah berkate kamu tak bahagie..asek bergado..dengan harapan?

Jangan ingat simpati dari mereka akan mengheret aku supaye turut bersimpati dan terime kamu lagi..tak mungkin! penat kot..cukup2 la yang dulu..tak perlu buke ape yang tak sepatutnye..simpan dan tolong la buang jauh2 sampai kamu or sesiape pun tak kan pernah nampak lagi! tolong, aku merayu!

Akhir kate, aku doa kamu sentiase bahgie..fokus pade kehidupan masing2..jangan lupe jemput aku ke majlis kamu nanti..lepas itu, jangan diungkit ape2 lagi ye..fuhhh! cukup sampai sini..

gamba xde kene mengene dengan entri diatas! hehe

P/s: esok nak makan banyak2!

Nglencer!

Monday, September 5, 2011

Assalamualaikum..

Hye kamu2 semue..rasenye belom terlambat aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Maaf Zahir Batin..Semoge hari raye kamu semue dipenuhi dengan kegembiraan hendak nye ye..hehe..mesti korang sume tertanye2 ape maksud tajuk entri aku ni kan? yang tu tolak tepi dulu..yang penting, pandai ke sebut ayat tu?

Haaa..kalau tak tahu nak sebut, korang hentam je la ye..ok, nglencer tu adelah bahase jawe yang mane membawe maksud 'jalan-jalan'..biasenye ayat ni akan digunekan bile tibe nye hari raye..yela, hari raya kan kite akan jalan2 menziarahi sedare mare dan juge jiran tetangge..

Tapi aku bukan nak fokus pade makne pekataan nglencer ni..tapi nak fokus pade adab ketike nglencer! bukan ape, baru2 ni ade tetamu datang beraye ke rumah..anak2 die bukan main sopan lagi! beradab sungguh! panas hati ni melihat gelagat mereka..duduk bukan main, kaki siap naik ke atas..bukan main landing lagi die..tisu main campak je, padahal da disediakan tempat untuk sampah..pulak tu siap main mercun lagi datang beraye kat rumah org..ishhh3..yang peliknye, mak abah mereka diam je melihat perangai anak masing2..

Jangan la bersikap seperti itu ye..kamu bukan anak2 kecil lagi..da bole berfikir adab menziarah ke rumah org..tak susah pon..duduk tu bia bersopan..jadi la seperti seorg tetamu yang betol..makan bile dipelawe..bukan mintak macam2 pade tuan rumah..ibu bapa harus la memainkan peranan yang penting..nasihati dan terapkan anak2 adab ketike datang ke rumah org..walaupon rumah itu adalah rumah saudara sendiri..

Bulan Syawal ni kite nak minta kemaafan, bukan mencari kesalahan..so, beradab sopan la kite walau dimane jue kite berade ye..selamat berhari raye korang..if wat open house, jangan lupe jemput tau! sampai jumpe lagi..tata!

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez