Team Building ...

Monday, January 30, 2012

Assalamualaikum..

Kejadian minggu lepas, tapi baru nak cite..hehe..so, nak dijadikan cite minggu lepas aku dan kakitangan BPKP Angkasa telah mengikuti kursus Team Building..kursus ini diwajibkan pergi bagi semua kakitangan..maka, harus la berkorban untuk meninggalkan suami, isteri, anak2 dan kuage tercinta..sob2..hehe..Team Building ini telah diadakan di Chandekura, Langkawi..Sebanyak lima buah bas yang telah dipenuhi oleh seramai-ramai kakitangan!

Pada mulanya (ayat skema jap), aku memang sangat la tak eksaited! Yela..dikalangan kakitangan ni, jumlah mereka yang bujang tu agak terhad..yg len sume sudah ade rumah dan tangga sendiri..lagi pule aku baru je join dalam ANGKASA ni, maka bilangan kawan2 tu agak terhad..nasib baik akak2 di unit aku mempelawe aku untuk memfollow dorang mase di sane nanti..aku tergolong dalam mereka yang menaiki bas no 5..nak naik bas pon ikut abjad ye..oleh kerana nama aku stat dari huruf ‘S’, so dapat la bas yang terakhir..huhu, redha kerana aku ade teman dalam bas tu..

Maka, sebelum bertolak sume kakitangan dikehendaki untuk mendaftar kan diri..mase daftar tu dapat la tshirt dan juge diari kecil untuk catatan..bertolak dari pejabat pukul 10.30 malam..masuk dalam bas, aku beborak dengan partner aku ‘Zu’..borak kejap, kemudian tido! Hahaha..mase tu kesihatan kurang baik..setiap kali bas behenti, memang aku tido je..terbaik!

 Dengar taklimat dulu..

Tiba di jeti Kuala Perlis dalam 6.30 pagi..kat sini, ahli rombongan bersolat subuh sementare menunggu bas yang lain sampai..selepas solat, kami disediakan makanan yang banyak dan sedap..memandangkan aku tak bole makan pagi, maka minum air panas suda cukup..kat sini duduk sambil menikmati pemandangan indah, tenang! Dalam pukul 8.30 pagi, sume perlu menaiki feri..mase ni memang best sebab kiri kanan tangan aku penuh dengan barang..siap kene sound ‘budak kecik tapi banyak barang..dari jauh nampak beg je’ huhu..apekan daye, aku tepakse membantu urusetie membawe makanan dan juga barang yang ade..yang sound tu bukan nak bantu, cakap banyak! Aku tumbuk gak nanti! Ishhhhh3

Dalam feri, aku layan cite org putih..cite lawan2, ganas gile..tak tepikir nak menikmati pemandangan dikiri dan kanan! Hahaha..kul 11 lebih, tiba di Pulau Langkawi..kat sini pon kene menunggu bas untuk jemput kami sume ke myAngkasa,Chandekura..sampai di sane, cek nama dan bilik..berlari ke bilik sebab nak mengeja masa untuk pegi bejalan! Aktiviti bebas untuk sume kakitangan..aku and da geng, sewa avanza yang bole memuatkan 7org di dalam nye..

 Masjid yang cantik..

Naik feri la kite..

Destinasi petame adalah Langkawi Cable Car..dorang ke sini semate2 nak tunaikan hasrat aku nak naik cable car..terharu!!!! sebelum naik, isi perut dulu ye..memang tinggi gile dan aku sangat suke..pemandangan di atas sangat la indah, sesuai untuk mereka yang berkasih-kasihan..muntah! Next, kami ke Beras Terbakar..konon2 nak tengok tempat sejarah! Hehe..lebih banyak membeli belah sebenarnye..Perjalanan diteruskan ke Idaman Suri dan Haji Ismail Group..borong coklat untuk famly dan teman2..Akhir sekali, kami ke Pantai Cenang untuk menikmati pizza di Artisan Pizza..menu die memang sangat terbaik! If korang datang langkawi, pegi la kedai pizza ni..Pantai Cenang pon cantik..tambah2 lagi ade mat dan minah salleh yang sexy, sambil makan kite cuci mate! Hahahaha..

 Perkarangan Cable Car

Cable Car

Beras Terbakar

Pantai Cenang

Artisans Pizza..terbaek!

Malam pule, bermula la majlis perasmian..yang kelaka, dengar org berucap dalam 15minit kemudian kami sume makan! Macam2 ada..syurga!! hehe..pas makan, naik bilik dan tido..Esoknye, bangun seawal 5.30 pagi kerana program bermula pada pukul 6.50 pagi..bermula dengan senaman, sangat comel dan seronok! Sesuda breakfast, bersambung dengan aktiviti lain..sume dibahagikan kepada 10 kumpulan dan aku dalam kumpulan yang ketiga yang mane bos aku pon ade dalam grup yang same! Macam2 kene buat, siap ade treasure hunt! Even letih, tapi seronok sangat coz sumeorg sangat sporting..kumpulan aku memenangi tempat kedue dalam petandingan ‘Cheers’! malam pon ade aktiviti, tapi aku tak dapat join..kesihatan kembali tidak stabil..huhu

 Malam perasmian..

 Aktiviti

 Menara Impian!

Keesokan hari, program bermula pukul 7.00 pagi..kami semua bersenam dan bermain game..dalam game tu, kene ade 5org yang mane kene sebut ‘Ayuh + Ping + Pong + Piang + sebut kumpulan lain’..bagi kumpulan yang tersyasul atau lambat respon, maka akan dicalit muke dengan tepung! Hehe..best kot! Aku la kumpulan yang banyak calit muke org..bangge! aktiviti berakhir pada 12.30 tenghari, selepas tu makan dan besiap untuk pulang!

 Calit mencalit!


Ape yang aku dapat simpulkan dari program Team Building ni adalah sangat seronok! Mase ni la aku lebih mengenali ahli BPKP yang lain..mase ni juge la aku menjadi lebih aktif dari biase..even dorang lebih berusie, tapi dorang sangat ceria dan sporting! Hubungan aku dengan unit sendiri pon makin rapat dan aku da mule sayangkan unit aku ni..huhu, tertacing la pule!  If ade lagi program macam ni, memang aku nak pegi lagi! Hahahahha..itu saje yang aku nak cite..jumpe lagi!

P/s: tuggu next pecutian! xsaba =)

BFF..Teman tapi mesra

Monday, January 16, 2012


Assalamualaikum..

Malam tadi aku tengok cite BFF..teman tapi mesra..cite ni menarik la..cite untuk remaja macam aku! Tettttttttttttt! Aku memang remaja ok..so, tajuk cite ni memang kene dengan aku..kerane ape? Kerane aku mempunyai seorg bff yg belainan jantina..ekceli, aku kenal die semasa di tingkatan 5..tapi kami bukan sekelas..tapi aku selalu masuk kelas die sebab kawan aku same kelas dengan die..haaaa,paham tak ayat aku?

Name BFF aku ni Mohd Faizal Bin Jaafar a.k.a Pejal..mase form 5, aku memang tak penah bebicare dengan die..ceyh, ayat nak gempak je kan! Ok, sambung..macam mane nak bebicare,aku kan seorg pemalu yang bersekolah di sekolah agama..makanya, pebualan besame lelaki adalah agak janggal..dan pejal ni lak, jenis yang suke membace buku dan duduk seorang diri dibarisan paling hadapan dalam kelas 5Aisyah tu..rase menyampah tengok die mule2..bajet nau! Loceng belum bunyi, tapi die da buke buku..tak masuk ok!

Selepas SPM, aku sambung belaja di UTeM..mase 1st time masuk kelas tu, aku nampak pejal..OMG! sekelas dengan die ke? Ok..boring! hehehe..Pejal ni budak bijak dalam coding..so nak dijadikan cite, aku yang tak reti coding ni dan tak selalu score bile buat kuiz ni, tepakse la meminjam kertas kuiz pejal untuk membuat pembetulan..dari situ la bemulanye pebualan kami..

Sejak dari itu, kami menjadi semakin rapat sebab aku selalu mintak tunjuk ajar die..penah lepak dengan die bedue saje sehinggakan timbulnye gossip yang aku ni bepacaran dengan die..huh,gile! Org selalu cakap yang lelaki tak bole besahabat baik dengan perempuan kerane nanti akan timbul perasaan cinta..tapi itu silap! Kate2 yang tidak benar..ini kerane pekare tu tak tejadi di antara aku dengan pejal..so, sile jangan kelua kan ayat tu didepan aku ye..

Aku dengan Pejal bole je bekawan rapat..selalu share cerita..share problem..share pendapat..tak de la pule feeling2 telebih ni..ishhhhhh3..yang penting nye niat kite bekawan tu..ceyh, cakap besa..haha..tapi pejal penah tanye, if kiteorg couple macam mane la ye..aku cume gelak besa dan kate Gile! Eiiiii, tak bole blah! Haha..bukan nak belagak, tapi tu memang kenyataan..kami hanye bole bekawan saje..titik!

So sempena ulang tahun Pejal yang ke-25 pada 15 januari 2012, maka disini aku ingin memberi sedikit ucapan..sikit je, tak nak banyak2..Pejal, selamat hari lahir..semoge ko sentiase dirahmati olehNYA..semoge kite kekal bekawan sampai bile2..time kasih kerane ko sudi kawan dengan aku selama ni..dan semoge ko jumpe awek yang bole membahagiekan ko..amin..


P/S: sape nak usha pejal, bole sms aku! hahahahha

I'm Your Man

Friday, January 13, 2012

Assalamualaikum..

Jatuh cinta dengan lagu ni..ulang seribu kali sehari pon tak pe la..tak jemu! video klip memang semart abes! tepok tangan...yeahhhhhhh!


Aquaria

Wednesday, January 11, 2012

Assalamualaikum..

Da lame memasang niat untuk membawe anak buah, Miqaiel bejalan2..memandangkan die suda masuk 6tahun,so bole la dikategorikan dalam golongan kanak2 yang mudah dibawe bejalan..maklom la, aku ni seorang UCU yang baik..hahahaha..tak pecaye? tanye la kat dorang..

Seminggu sebelum nak pegi, da bagitau awal2 kat die..kene sentiase bekelakuan baik, kalau tak rancangan akan dibatalkan..die pon ari2 tanye bile nak pegi..jenuh gak la nak menjawab..tapi kanak2 memang begitu, so layankan je..salah aku gak sebab da bagitau die awal2..

Seperti yang telah dijanjikan, aku pon pegila bawe abg long a.k.a miqaiel..pegi dengan menaiki komuter di bandar Klang dan akan turun ke KL Sentral..masuk dalam coach wanita, sume pandang aku dengan rase pelik..mesti dorang tetanye2 macam ni 'tengok macam comel,mude lagi..tak kan da ade anak?' hahahahha..kebetulan miqaiel seorg yang banyak mulut..jadi die tanye aku 'Ucu, mane aircond dalam keretapi ni? abang long rase sejuk, tapi tak nampak aircond nye pon?' aku jawab je, aircond tu menyorok..die malu..jawapan malas layan sebenarnye..


Sampai KL Sentral, singgah McD..bekfes jap sebab due2 kelaparan..telupe yang aku bawak kanak2, pegi order kopi..terbaik! sudahnye tepakse membazirkan duit beli milo sebab miqaiel kate air kopi pahit dan die tak bole minum..demand nau! ishhh3..teruskan pejalanan ke KLCC dengan menaiki LRT..oh ye, sekarang LRT da gune token! batak kejap la sebab aku tak tau yang token tu pelu di touch kat pintu masuk..hehe

macam ni le rupe token nye

Sampai KLCC, terus menuju ke Aquaria..beli tiket macam nak beli tiket wayang..hage tiket dewasa adelah RM35, manakala hage tiket kanak2 adelah RM25..masuk je dalam disajikan dengan ikan piranha..xde la seram nau tengok, cume ikan ni kurang kacak je..pastu ade la haiwan2 yang lain..bukan semate2 ikan sahaja..

 belangkas

 pirana yang sangat tak hensem!

 ini macam cicak if aku jumpe kt rumah, konfem aku lari laju2! geli.....!

Masuk ke dalam sikit, akan jumpe pelbagai jenis ikan..ade beso, ade kecik..ade yg mate bulat, ade yg muncung panjang..macam2 jenis la..tak lupe juge si jerung gigi tajam! Kat sini, kite bepeluang berjalan di bawah terowong ala2 akuarium..bediri atas ala2 escalator, di kiri kanan dan juge diatas terdapat ikan berenang2 dengan gah nye! Bajet aku takut le tu..Miqaiel? memang penakut..suh pegang cermin akuarium pon tak nak..apela abg long, tak seberani ucudot..

 Ni Shark tipu! hehe

Kite juge bepeluang melihat penyelam2 memberi makan kepade ikan2 didalam akuarium tersebut..penyelam ni kire agak berani la sebab dalam akuarium tu ade ikan jerung besar, ikan pari besar, penyu besar dan macam2 lagi..tapi aku tak respek sangat sebab dorang agak poyo! Mane tak nye, ramai bekerumun nak tengok dorang..opkos la dorang rase riak kan! Haha..Miqaiel? Sampai tak tekate melihat penyelam tu tapi sempat betanye mane penyelam tu pegi bile die tak nampak penyelam lagi..aku? cume menjawab ‘dorang rehat, penat..’ hehe..

 posing pon nak poyo..daaaaaaa!

Da puas jalan2 dalam terowong, besedie untuk pulang..mase pejalanan balik, bole la lihat replika gigi2 ikan jerung..bole juge tengok obor2 dan juge kuda laut..sangat comel kedue haiwan ini..selain tu ade juge kedai yang menjual anak patung ikan, tshirt aquaria dan pelbagai lagi..aku tak beli pon..kat pasa malam pon ade..hahaha

cantik kan..

kuda laut yang comel..

Itu saja untuk kali ni..so korang pon bole la bekunjung ke sini besame siape pon yang korang nak bawe..sampai ketemu lagi di lain entri..tata!

Cameron Highland

Tuesday, January 3, 2012

Assalamualaikum..

Hari Krismas ari tu, aku dengan kawan2 dan sepupu aku yang terdiri dari Pejal, Paiz, Ijan dan Abil telah pergi ke Cameron Highland untuk bersiar-siar..hehe,skema tak? Abaikan! Bagi aku pegi sane coz da lame tak pegi la..sambil tu nak tenangkan pikiran yang serabut..Kiteorang pegi balik hari je sebab pejal cakap hotel da penuh kene booked! Tipu! xde plan nak tido sane pon..hehehehe
 
So, cadangnye nak pegi dalam kul 5pagi dari rumah..aku punye la awal bangun kan sebab tak nak telambat nanti coz pegi tu naik kete pejal..akan tetapiiiiiii…….biase la janji melayu kan, akhirnye pukul 7.30 baru la pejal datang jemput aku..sumenye kerane paiz! Lambat bangun..saboooooooo je laaaaaa…dari eksaited nak pegi, terus panas hati..ishhhh3

Dalam pejalanan ke Cameron melalui Tapah, singgah sebentar di stesen minyak Shell kat mane entah (aku memang fail bab peta2 di Malaysia ni)..kat sini isi minyak dan juge membeli makanan sebab masing2 kelaparan..punye la lapo, sampai paiz beli sebuku roti gardenia butterscotch dengan muke yang agak bangge..sukeati ko la paiz oiiiiiii..

Sampai ke tanah rata dalam pukul 11 pagi..dengan bepandukan tourist guide tak bebaya a.k.a paiz , kiteorg pegi ke ladang teh di Bharat Tea Plantation yang teletak hanye ditepi jalan sahaja..Jalan2 sekejap kat ladang tu, then decide nak makan kat café yang ade kat situ la..bile tengok harge sepotong kek (yg mane secret recipe nye kek lagi besa) yang amek ko! Mahal bebeno nye pon! Terus batalkan niat tersebut..tidak berbaloi rasenye..hehe..

 Nyaman je rase..

Setelah itu, jalan lagi mencari kedai makan..jalan punye jalan sampai tejumpe satu kedai ni..owner die memang telebih ramah..siap bagi cadangan pade kiteorg utk order..cadangan yang aku tak kan terime lagi da pasni..time kasih akak! Die suggest aku order ‘Teh Massala’..memang bermasalah..teh yang dicampuri dengan herba kononnye,padahal bau cengkih kuat gile kot! Seminggu deria bau aku rosak! Bau cengkih je..pening!

 Ni la teh massala..sumpah xmo minum lagi!

tak ingat ni air ape..org nk suam tapi akak bagi ais..terbaek!

nasi goreng (ayam) Cameron Highland..biase je..nothing special!

mee hoon/bihun sup..bole la..

Agak kecewa la dengan makanan tadi..tapi, redha je la kan..redha tu kan ikhlas..hehe..Next, kiteorg pegi Kasimani’s Strawberry Farm (if xsilap aku la)..jalan die agak mencabar juge la..kecil dan beliku-liku..sampai kat sini, strawberry die tak banyak sangat..ade tanam bunge dan kaktus..ade jual2 strawberry dan macam2 lagi..kiteorg pekene aiskrim die, not bad la..tengah syok makan, bole lak si paiz ni cakap ‘aku rase bekas ni die kutip balik dan basuh..basuh tak tau bersih or tak’ perghhhhh, jauh beno pikiran si paiz ni..tapi nasib baik aku da abes makan time tu..spoil betol la! Selain tu, rase gak askem Malaysia perisa strawberry..memang terbaik! 100% strawberry asli, sedap! Harge sebatang adelah rm1, tapi berbaloi kot..


Then, we all pegi ke pasa..tak tau name pasa die ape..tapi nak pegi situ kene naik bukit! Haha..kat pasa, aku membeli-belah ape yang patut je..dalam kul 4, cadang da nak gerak balik..akan tetapi……………..jeng3! kete pejal tak bole start! Mule2 aku pikir mungkin kerane terlalu sejuk.. Ijan pulak cakap kemungkinan air bateri kot..so, kiteorg decide solat dulu di surau..kemudian yang lelaki pegi mendapatkan bantuan..cuaca pule semakin sejuk, hari semakin gelap..air bateri da dapat setelah budak lelaki berjalan jauh pergi mencari..

Malangnye! Kete still tak bole start..mule menggelabah dan menggigil..macam2 care da cobe..sampai la dalam pukul 7.30 malam, dengan dibantu abang yang berketurunan India menolong kami untuk tolak kete..Alhamdulillah, da bole bergerak..tapi tak bole pasang lampu, takut bateri off balik..balik melalui simpang pulai sebab nak elakkan jalan yang beliku2..

Setelah dalam 20minit, kete wat hal lagi..kali ni tak bole start langsung! Aku da start bersin2 dan seseme..kete mati di tempat yang sangat gelap! Aku hanye mampu bedoa supaye ade bantuan dan tak de pekare buruk belaku pade kiteorg..paiz tahan satu kete untuk minta bantuan pegi ke balai polis bedekatan..aku dengan yang lain menunggu dengan risau nye..tepakse gune lampu henpon untuk beri isyarat pade kenderaan yang lalu supaye dorang seda akan kete yang tesadai tu..

Allah sentiase melindungi hambe2 NYA..kebetulan abang India yang tolong tadi lalu jalan yang same..so, die temankan kiteorg..dalam pade tu juge ade apek naik moto tolong panggilkan pomen..polis bantuan sampai tapi tepakse beredar sebab ade kes kematian..cuak gile2 aku time tu, tapi tepakse cover supaye yang lain pon tak rase cuak dan takut..sangat gelap waktu tu..pomen sampai bawe bateri,tapi tak same..huhu..dugaan..pomen tadi pegi bengkel semule untuk cari bateri yang sesuai..Alhamdulillah, ade gak even bateri tu bateri lame..bagi kiteorg asal dapat gerak je da cukup..

So,teruskan perjalanan..masing2 da kesejukan dan keletihan..aku terlena, tapi tak lame sebab hidung tesumbat! Huhu..dalam perjalanan pulang, ade eksiden belaku yang mane membawe kepade kematian..Syukur sangat coz tak de pape belaku pade kami semue..dalam kul 2pagi, aku sampai ke rumah..lega sangat2 time tu even aku da start demam..satu pengalaman yang menakutkan tapi tetap rase hepi..time kasih pade kawan2 dan mereka yang membantu kami sepanjang berade dalam kesulitan..

 sempat lagi begambo! hehe

P/s: pastikan kenderaan berade dalam keadaan baik jike nak pegi jauh ye..Terase semangat 1Malaysia!



 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez