Tacing

Tuesday, June 26, 2012


Assalamualaikum..

Tacing? Korang cepat tacing? Aku memang cepat tacing..tapi aku suke cover dan cepat je sejuk..tapi aku rase sangat annoying pade org yang cepat tacing dengan aku..nak tacing tu bole..tapi bio kene pade tempatnye..itu aku bole terime dan aku akan minta maaf..

Tak bole blah if tetibe tacing dengan aku atas sebab2 yang tak patut..contohnye tacing sebab aku beli bende baru tak bagitau..atau aku pegi makan dengan org lain tanpe mempelawe dirinye..apekah? if sekali sekale bole la layan..tapi kalau da selalu aku rase panas ati je..

Come on la..aku ni jenis cepat bersalah..tolong jangan amek kesempatan..aku da terus terang aku memang tak reti bab pujuk memujuk..totally out of service..nak harap aku pujuk memang tak la kan..kalau da tepakse, aku akan pujuk..tapi tengok subjek ketacingan itu..kalau yang merapu, sori sangat2..

Aku berharap sangat jangan la nak tacing atas bende2 yang simple..letih la nak layan..kite da dewasa..seharusnye lebih matang dalam persahabatan..ceeewahhhhh! tapi itu kenyataan..kalau asik tacing je, lame2 org pun malas nak layan..bile da jadi macam tu, aku mule amek langkah menjauhkan diri..bukan ape, takut tesalah cakap lagi..penat la oiiiiiiii!

Dan untuk terakhir kalinye..sile jangan cepat tacing..bukan dapat ape pon kan..renung2kan! jumpe lagi..tata titi tutu………………………………………..


Shooting!

Monday, June 11, 2012


Assalamualaikum..

Pada 6 Jun yang lalu..sekali lagi rumah aku telah dipilih oleh pihak TV3 untuk membuat penggambaran drama untuk hari raya nanti! Waweeeeee! Hebat tak? Haha..riak sekejap..ini kali yang ketige rumah aku dipilih..seperti yang mak cakap, ini membuktikan yang rumah kami CANTIK! Takbur seketike..hahahahhahaha




Ini kali petame aku dapat lihat sesi penggambaran ni..sanggup amek cuti sebab nak join..hehe..So, dorang sampai ke rumah dalam kol 11 pagi..siap datang dengan lori yang dipenuhi dengan barang-barang untuk shooting..Artis pertama yang sampai ke rumah adalah Aznah Hamid..kenal ke x? ala,mak Sheera Iskandar tu..Aznah ni sangat cantik, putih..dan sangat lemah lembut..suke sangat dengan penampilan die..



Selepas Aznah, Ilya senario pule yang muncul..yang kelaka nye, famly aku yang terdiri dari mak, abang, kakak ipa dan anak2 buah aku turut terlibat dalam shooting ni sebagai pelakon extra! Haha..mereka cume perlu dengar para pelakon bercakap, kemudian respon dengan menganggukkan kepale..mudah bukan?

Aku ingat due pelakon ni je, rupe2 nye datang lagi due org iaitu Jep Sepah dan juga Almy Nadia..teruje sangat dengan kehadiran Jep a.k.a manisnya kurma itu..ha ha, semputtttt…hehehe..Jep memang sangat kelakar..ade je lawak yang die nak buat..rase macam nak lempang pon ade! Soriiiiiiiii..hahaha..



Dorang shooting dekat kawasan luar dan dalam rumah aku..siap panggil teksi untuk scene anak2 pulang ke kampong konon2 nye..bile da tengok depan mate sendiri, baru la aku paham rupenye susah gak nak jadi pelakon ni..bayang kan, untuk satu scene je pon kadang2 kene ulang sampai lima kali semate2 nak dapatkan yang terbaik..ni baru cite yang simple, kalau yang melibatkan aksi2 mencaba tu mahu sehari suntuk agak nye..ishhhhh3..maka, dapat disimpulkan sekiranye nak terlibat dengan dunia lakonan ni kene ade tahap kesabaran yang sangat tinggi..

Shooting berakhir pada jam 4.25 petang..time tu muke sume da letih aku tengok..aku pon letih gak tengok dorang..hehe..So,korang jangan lupe tengok drama ni ye..tajuk die aku kurang pasti..mungkin 48 jam..tapi kalau tak nak tengok pon, sukeati korang la..tiade paksaan..haha..jumpe lagi..daaaaaaaaaa~
 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez