Raya Raya Rayaaaaaaaaa!

Wednesday, September 4, 2013



Assalamualaikum..

Da 28 Syawal ari ni..baru dapat semangat nak update blog pasal hari raya yang mulia..hehe..semenjak2 ni sangat la malas untuk melakukan apa2 kerja sekalipun..Dot2, keset! Haaa..keset tu dalam bahasa jawa sama la dengan MALAS (if tak silap aku la ye)..ok, sambung entri pasal raya!

Alhamdulillah..raya tahun ni buat pertama kali nya beraya bersama dengan suami..So paham2 la ye ape yang aku kene buat..sediakan baju..oh ya, baju kami pakai baju sewaktu bertandang ke rumah suami..raya tahun ni kami berjimat cermat saja..walaupon! aku da beli baju sebelum bulan puasa lagi..hahahaha..Yang wajib aku lakukan adalah memohon maaf pada suami ku..sebab kan ini yang pertama kalinya, minta maaf pon masih malu2 dan gelak2..bedal la, janji aku mohon maaf begitu juga suamiku..Tema tahun ini, ikut suka la..janji comel!





 



Raya tahun ni di kampung aku dulu..tak jauh pun, dekat rumah aku la..macam biasa, berkonvoi bersama pakcik makcik dan sepupu2 ku dengan menaiki motorsikal untuk menziarahi saudara mara yang terdekat..Suami aku teruja dan penat sebab dia punya raya tidak seperti beraya bersama ahli keluarga aku yang kecoh!

Pada malam nya, aku dan suami bergerak ke Balik Pulau Penang untuk beraya bersama famly belah suami pula..beraya macam biasa ke rumah saudara mara, berkenal-kenalan..kemudian pergi ke Kedah dan seterusnya ke Perlis..jalan sakan na kami..seronok tapi letih..lagi2 dengan keadaan aku yang berisi ni, mabuk dan loya sepanjang masa..huhu..Tapi tak mengapa kerana semua itu lumrah alam..walau ape pon, raya aku tetap meriah..masih diberi kesempatan untuk merasai suasana Hari Raya Aidilfitri..syukur, Malaysia masih aman..eh?? okbai!




 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez