'Cantik'

Monday, September 12, 2011

Assalamualaikum..

Cantik..ye, org perempuan atau wanita suka akan kecantikan dan suke nampak cantik..sape yang tak nak jadi cantik? ade ke? if ade, maybe org tu ade sumthing wrong sumwhere..hehe..dengan jujur nye, aku memang suke nak jadi cantik, kelihatan cantik dan dipandang cantik oleh org lain..berape banyak cantik daaaa..cop! aku nak tuka..aku tak suke jadi cantik, aku suke org kate aku comel! kenape? sebab comel tu bekaitan dengan kanak2..so, bile org kate kite comel automatik kite sebenarnye comel macam kanak2 juge..kesimpulan, awet mude..please ignore kalau tak setuju dengan kate2 aku..

Ok, kembali kepade topik yang asal..Cantik or kecantikan ni kadang2 or memang akan menimbulkan kepade kearah yang negatif..kenape? kerane bile sumone tu telalu taksub untuk nampak cantik, maka mereka dengan mudah akan mengambil jalan shortcut akal lalu terpesong..ape matlab nye? matlab nye ialah akan timbulnye plastic surgery or botox or susuk or suntik/cucuk tang sane, cucuk tang sini! semuanye kerane CANTIK!

Dan paling bahaye ialah, cantik juge akan mewujudkan satu perasaan hasad dengki atau jelos dengan kecantikan org lain sehingga membuatkan sumone tu tak bole tengok org disekeliling die lebih cantik dari diri die..ishhh3,bahaye..kang mule la bertindak untuk melakukan sesuatu supaye org yang lebih dari die tu akan jatuh merudum reputasinye..

Ade juge wujud org yang bile org lain puji org lain tapi tak puji die, maka die mule tak suke..bile org puji die, senyum sampai ke telinge dan menjadi bangge..setiap org ade kecantikan sendiri..terime la hakikat itu..tak perlu iri hati dengan ape yang org lain ade dan tak perlu menayang sangat kecantikan yang ade tu..cantik tu hanye sementare je..bile meningkat usia, kecantikan beransur hilang..

Lagipun, ade pelbagai care yang baik dan sihat untuk menambah kecantikan semulajadi..tak perlu ikut cara yang tak elok..penat je nenek moyang kite turunkan macam2 petue..apelagi, folow je la..memang hasilnye lambat, tapi yang penting selamat dan tidak memudaratkan..suda2 la tu bebangge dengan kecantikan yang sementare..lebih baik bepikir untuk memajukan kehidupan..

cantik kan :)

P/s: 1. matlab = bemakne (hindustan)

      2. berwuduk dapat menyerikan wajah..jangan pulak rajin berwuduk, tapi xsolat!

2 CakapCakap:

Kami YaNg CumEL on September 19, 2011 at 8:40 AM said...

igtkn cete csal botox ke susuk td..tp psl cntek luaran..dlm tol mkna..
ko pakai botox ea..ptt nmpk comel...kiut miut..hahahah

UcuDot on September 19, 2011 at 9:48 PM said...

hehe..dalam memg dalam..kne gali laju2 klu nak paham!

aku kiut semula jadi..riak jap! ;D

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez