Teletubbies

Wednesday, September 5, 2012



Assalamualaikum..
Aku tengah ade mood yang rajin untuk mengupdate blog kesayangan ku ini..hehe..hari ini nak imbas kembali cerita yang aku suke tengok sewaktu zaman kanak2 riang ribena..nape bila riang perlu dikaitkan dengan ‘Ribena’? ke aku je yang rase macam tu??  Wateva…
Dulu aku paling suke tengok Teletubbies..dorang sangat3 comel! Rase nak cubit, peluk kuat2 then lempang! Haha..sangat setia tengok cite ni..walaupon kadang2 ketike itu aku tak berape faham ape yang dorang nak sampaikan, tapi aku tetap tengok cite ni..
Cite ni sangat menghiburkan kerana selain mereka comel, suara mereka juge comel..dekat perut setiap teletubbies ni ade tv tersendiri..dengan rumah yang comel..kawasan rumah yang comel..malah matahari pon comel sebab ade baby kat matahari tu..Cite ni akan bermula dengan matahari terbit dan berakhir dengan matahari terbenam..



Info Teletubbies
Tinky Winky adalah Teletubby lelaki tertua, tergemuk dan terbesar. Berwarna ungu dengan bentuk segitiga di kepalanya. Barang kesayangannya adalah tas tangan.

Dipsy adalah Teletubby lelaki berwarna hijau. Benda favoritnya adalah topi bercorak hitam putih. Punya bentuk garis lurus di atas kepalanya.


Laa-Laa adalah Teletubby perempuan kuning. Hobinya bermain bola. Memiliki bentuk spiral di atas kepalanya.
Po adalah Teletubby perempuan merah yang terkecil. Po adalah karakter yang paling polos di antara semua Teletubby (walaupun semuanya bersifat agak polos) dan paling kecil. Hobinya bermain skuter, ia memiliki bentuk lingkaran di kepalanya.


Suke bile dorang nak perkenalkan diri masing2..sore Po la paling comel dialam semesta..aku suke Po, si teletubbies merah..dengan skuter die yang comel..arghhhhhhh! dorang memang comel.. dari cite ni aku dapat simpulkan ianya mempunyai nilai persahabatan dan kasih sayang antara satu sama lain..hebat kan? Siap bole simpul2 lagi..haha..jumpe lagi!

 

2 CakapCakap:

Zue(Juju) on September 10, 2012 at 12:36 AM said...

dottttttt....rindunyaaaaa kat dot..juju dah lama tak baca blog dot huhu ni dh jumpa balik rasa nak peluk dot hehe update selalu ek boleh juju tahu cerita2 dot..rindu sgt.sedih sini takde kawan :'(

UcuDot on September 11, 2012 at 2:45 PM said...

juju! always miss u..nanti jumpe kite pelok2 ye..jgn sedih2 tau :)

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez