Hippopo Baby Spa

Monday, October 13, 2014



Assalamualaikum..

Sejak da jadi ibu ni kalau ada apa2 yang melibatkan pasal anak mesti aku akan buat..kadang2 bende yang tak penting pon aku nak buat juga..hehehe..maka pada satu hari dimana waktu itu aku dan suami kena cuti memandangkan nenek Niyaz kene pegi checkup her eyes, aku telah menanam azam untuk membawa anak aku ke Hippopo Baby Spa & Wellness..Dari aku pregnant sebenarnya sudah bercita-cita nak bawa anak aku ke sini..Alhamdulillah, tercapai..

 Pintu masuk spa

 Abi dan Niyaz..abi telebih eksaited..hehe

So..apa yang ada di Hippopo Baby Spa & Wellness ni?? Biasanya spa ni tempat urut2 kan..spa baby ni pun ada urut2 juga..ianya juga tempat baby swimming dan relaxing..tujuan aku nak bawa Niyaz pergi berenang dan ‘kenal air’ sebab kami akan ke famly day di Gambang..so nanti bole la aku masuk kan die dalam kolam..hehehe

Aku bawa Niyaz ke spa ni yang terletak di Setia Walk Mall..spa ni berada di ground floor..memang senang nak cari uollssss..kalau tak tahu korang guna la GPS tu ye..hehehe..Sampai je spa, kene isi form dan terus wat pembayaran..oh ye, one more thing..korang kalau nak pergi walk in, make sure bukan weekend tau..biasa weekend korang kene book sebab terlalu ramai..kalau korang main redah je, memang tunggu la kat situ sampai bejanggut ye..

 Kaunter bayaran

 Tab mandi untuk baby bawah 6 bulan

Tempat urut

Untuk baby 6 bulan ke atas..Max 3 baby bole ada dalam ni

Private room untuk sesiapa yang nak kan privacy..biasa untuk baby yang tak suka keadaan ramai orang

Untuk baby yang ada masalah kulit macam ekzema dan sebagainya

Lepas bayar, staff kat situ dukung Niyaz dan memulakan sesi perkenalan..ada urut2 sikit, main2 dulu..then buka baju untuk salin pampers khas..lepas salin, staff tu bawa Niyaz dalam kolam tu..bagi rendam2 kaki, rendam2 tangan..bila nampak Niyaz macam ok je, terus pakai kan pelampung dan masuk kan dia dalam kolam tu..Hepi je anak ibu swim2..ibu dan abi lak yang terlebih eksaited..hehehe

 Sesi perkenalan dan permulaan

Kenal dengan air..

pakai pelampung

Seronok nya dia


Air dalam kolam bertukar-tukar warna dan ada buble2

Tukar pelampung duduk 


Lepas habis swim, sesi untuk urut pula..oh ye lagi sekali, kat spa ni ada macam2 pakej..so korang bole la pilih mana satu idaman kalbu..macam aku amek single package je..tu je yang mampu..hahahaha..

 Nanges sebab keletihan..over nau swim 

Result akhir..hehe

Selamat mencuba semua!

0 CakapCakap:

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez