Nasi Ambeng

Wednesday, October 5, 2011

Assalamualaikum..

1 Oktober yang lalu telah berlangsungnye majlis lenggang perut untuk sepupu aku..hanya bacaan doa supaye ibu dan baby dalam keadaan sihat sentiase..amin..tak saba nak tengok generasi mude Marsilah yang baru..pastinye comel2 belaka seperti generasi yang sedia ade..hehe..

Pada majlis tu, kami sepupu dan sedare mare bergotong royong dan rewang secare berjemaah..Menu utama adelah nasi ambeng..nasi ambeng ni memang terkenal dikalangan org jawe macam aku..memang sedap! nasi ambeng ni adelah kombinasi diantare nasi putih dan juge lauk yang terdiri daripada tempe goreng, ayam goreng, ikan goreng, sayo campur, mee goreng, pajeri terung dan juge yang paling istimewa serunding! haaaa, banyak kan lauk nye..

Ekceli,penyediaan lauk tu mengikut citarasa masing2..bagi keturunan aku, itulah menu untuk nasi ambeng..memang pasti kenyang sape yang makan..biasenye nasi ambeng diletak atas talam/dulang dan dimakan secare beramai-ramai sewaktu kenduri..kadang2 dibungkus dalam daun pisang dan surat khabar untuk dibawe pulang..tapi kini gune tupperware je..

Ok, malas cite panjang! layan je la gamba2 dibawah ye..jumpe lagi!

R.E.W.A.N.G

Khas untuk tetamu..

Nasi Ambeng!

Keturunan Marsilah =)

2 CakapCakap:

Cik Puan iela on October 14, 2011 at 10:05 AM said...

huhu 02.10 la...
ape pun macih atas bantuan kalian semua.
doakn aku selamat ye..sayang semua.mmmuuuaaaahhhh

UcuDot on October 14, 2011 at 10:58 AM said...

hehe..kesilapan kecil..syg kamu juge :)

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez