Prelude Konvo

Thursday, October 13, 2011

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..tu yang mampu aku ucapkan..Yeahhhh!!!! saat nye telah tibe..setelah berhempas pulas belajar, inilah saat yang dinanti2 kan..penghargaan untuk diri sendiri..mak, abah, anak mu da bejaye! sile bagi hadiah! hehe..

Dalam gembire2 ni, aku tetap sedih..rasenye zaman belaja lagi best dari zaman bekeje..rindu nak melepak dengan kawan2 aku yang memang terbaik! sekarang, macam tiade life..pagi pegi keje, petang balik keje..malam tido awal..hmmm..rasenye telalu pantas mase belalu..pejam celik pejam celik, abes da belaja..rasenye baru semalam aku daftar di UTeM..sape yang tak tahu UTeM, pegi cari kat google..tapi aku rase UTeM da glamor kot sekarang! haha, poyo! tapi..sukeati aku la..

Dulu, name UTeM adelah KUTKM..ye, memang susah nak sebut..maka, besame rakan2 mencipta satu name jadi KUTKeM..haha, kelaka kan..dan paling tak suke bile org tanye "belaja kat mane?"..sebab ape? sebab bile aku cakap KUTKM, pasti org tu akan kate "kolej ye? swasta la ni.." nak cakap yang aku ni xlayak dapat IPTA la tu..hakikatnye KUTKM memang da convert ke IPTA mase tu..tunggu mase nak tuka name kepada 'Universiti' di pangkalnye..cume org2 tu je yang tidak mengetahui..pastu nak bajet! ishhhh..lantak korang la!

Aku merupakan pelajar yang setie besame UTeM..bermula dengan diploma selame 3tahun, diakhiri dengan ijazah selame 2tahun setengah! haaa, setie kan..sampai jemu da duk kat Melaka tu..even jemu, tetap gembire kerane aku jumpe dengan kawan2 yang tersangat la best! tapi ade je yang tak best..huhu..tak kesah la sume tu..

Ok, becerite pasal konvo..sebelum konvo, opkos pihak BPA akan anta surat kepade para graduan..bukan surat kutip hutang, tapi surat jemputan..hehe..dalam sampul surat tu ade la lagi yang lebih detail sebagai panduan kepade graduan..


Tengok tu korang, siap bagi panduan penampilan graduan..over tau! paling lemah tang kasut..kene ade tumit! huhu..kalau flat je tak bole ke? risau je aku tergolek atas pentas..elok2 hepi, terus menangis..hehe..pape pon, aku da tak saba nak konvo..bukan ape, da plan baik punye dengan member2 ku sekalian..siap da apply cuti, supaye majikan tidak lupe! kepade korang yang akan berkonvo juge, TAHNIAH aku ucapkan..jumpe lagi..bye!

Sewaktu Diploma

P/S: pade yang mengenali, if nak bagi hadiah..bole je!  =)

6 CakapCakap:

e-dayah on October 13, 2011 at 4:32 PM said...

tahniah dot dotaa dotii!!~ tahun dpn turn kitorg plak..hehe

UcuDot on October 13, 2011 at 4:48 PM said...

Time kasih dayah..gudluck utk korang ye =)

Cik Puan iela on October 14, 2011 at 10:00 AM said...

huhu tahniah dot..pas ni leh la belanje aku..:)

UcuDot on October 14, 2011 at 10:57 AM said...

Time kasih pn ila..belanje?? haaa, kne tggu ekonomi stabil dulu..hehe..

moge kamu dan baby sentiase sihat.. =)

Anonymous said...

Comel betul yang paling kanan tu. Berkenan betul saya menengoknya :P

P/S : Teka siapa saya. Kahkah!

UcuDot on October 17, 2011 at 12:54 PM said...

xpayah nak teka2! konfem2 puji diri sendiri..nyampah! hehe..

p/s: da tau jwpn.kui3!

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez