Aquaria

Wednesday, January 11, 2012

Assalamualaikum..

Da lame memasang niat untuk membawe anak buah, Miqaiel bejalan2..memandangkan die suda masuk 6tahun,so bole la dikategorikan dalam golongan kanak2 yang mudah dibawe bejalan..maklom la, aku ni seorang UCU yang baik..hahahaha..tak pecaye? tanye la kat dorang..

Seminggu sebelum nak pegi, da bagitau awal2 kat die..kene sentiase bekelakuan baik, kalau tak rancangan akan dibatalkan..die pon ari2 tanye bile nak pegi..jenuh gak la nak menjawab..tapi kanak2 memang begitu, so layankan je..salah aku gak sebab da bagitau die awal2..

Seperti yang telah dijanjikan, aku pon pegila bawe abg long a.k.a miqaiel..pegi dengan menaiki komuter di bandar Klang dan akan turun ke KL Sentral..masuk dalam coach wanita, sume pandang aku dengan rase pelik..mesti dorang tetanye2 macam ni 'tengok macam comel,mude lagi..tak kan da ade anak?' hahahahha..kebetulan miqaiel seorg yang banyak mulut..jadi die tanye aku 'Ucu, mane aircond dalam keretapi ni? abang long rase sejuk, tapi tak nampak aircond nye pon?' aku jawab je, aircond tu menyorok..die malu..jawapan malas layan sebenarnye..


Sampai KL Sentral, singgah McD..bekfes jap sebab due2 kelaparan..telupe yang aku bawak kanak2, pegi order kopi..terbaik! sudahnye tepakse membazirkan duit beli milo sebab miqaiel kate air kopi pahit dan die tak bole minum..demand nau! ishhh3..teruskan pejalanan ke KLCC dengan menaiki LRT..oh ye, sekarang LRT da gune token! batak kejap la sebab aku tak tau yang token tu pelu di touch kat pintu masuk..hehe

macam ni le rupe token nye

Sampai KLCC, terus menuju ke Aquaria..beli tiket macam nak beli tiket wayang..hage tiket dewasa adelah RM35, manakala hage tiket kanak2 adelah RM25..masuk je dalam disajikan dengan ikan piranha..xde la seram nau tengok, cume ikan ni kurang kacak je..pastu ade la haiwan2 yang lain..bukan semate2 ikan sahaja..

 belangkas

 pirana yang sangat tak hensem!

 ini macam cicak if aku jumpe kt rumah, konfem aku lari laju2! geli.....!

Masuk ke dalam sikit, akan jumpe pelbagai jenis ikan..ade beso, ade kecik..ade yg mate bulat, ade yg muncung panjang..macam2 jenis la..tak lupe juge si jerung gigi tajam! Kat sini, kite bepeluang berjalan di bawah terowong ala2 akuarium..bediri atas ala2 escalator, di kiri kanan dan juge diatas terdapat ikan berenang2 dengan gah nye! Bajet aku takut le tu..Miqaiel? memang penakut..suh pegang cermin akuarium pon tak nak..apela abg long, tak seberani ucudot..

 Ni Shark tipu! hehe

Kite juge bepeluang melihat penyelam2 memberi makan kepade ikan2 didalam akuarium tersebut..penyelam ni kire agak berani la sebab dalam akuarium tu ade ikan jerung besar, ikan pari besar, penyu besar dan macam2 lagi..tapi aku tak respek sangat sebab dorang agak poyo! Mane tak nye, ramai bekerumun nak tengok dorang..opkos la dorang rase riak kan! Haha..Miqaiel? Sampai tak tekate melihat penyelam tu tapi sempat betanye mane penyelam tu pegi bile die tak nampak penyelam lagi..aku? cume menjawab ‘dorang rehat, penat..’ hehe..

 posing pon nak poyo..daaaaaaa!

Da puas jalan2 dalam terowong, besedie untuk pulang..mase pejalanan balik, bole la lihat replika gigi2 ikan jerung..bole juge tengok obor2 dan juge kuda laut..sangat comel kedue haiwan ini..selain tu ade juge kedai yang menjual anak patung ikan, tshirt aquaria dan pelbagai lagi..aku tak beli pon..kat pasa malam pon ade..hahaha

cantik kan..

kuda laut yang comel..

Itu saja untuk kali ni..so korang pon bole la bekunjung ke sini besame siape pon yang korang nak bawe..sampai ketemu lagi di lain entri..tata!

0 CakapCakap:

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez