Terengganu

Monday, April 2, 2012


Assalamualaikum..

Pada 24Mac yang lalu..aku telah ke Marang,Terengganu ke majlis perkahwinan rakan sekerja..pegi dengan budak2 rumah kawan aku iaitu Lin..pegi besame kak ros dan lin..balik besame adah n da geng! Hehe..bertolak dari Kelana Jaya tepat jam 10.30 pagi (xsure tepat ke tak)..dengan melalui highway mane entah, dan yang pasti keluar ikut JABOR..make sure jangan salah sebut ok! 

Aku seperti biase..menumpang kelebihan org lain untuk melengkapkan kekurangan diri sendiri..huhu, sedih! Menginap bersama lin dan juga Kak Ros di Permai Hotel..pada malam tersebut, follow program mereka..kemudian berjalan-jalan di tepian Pantai Batu Burok..tujuan? skodeng pasangan2 yang sedang mabok melayan cinta..hehe, keji sungguh! 

Keesokan harinya, pergi ke kenduri kahwin di Taman Medan Jaya..berpakaian anggun, berbaju kurung..sampai sana, Kak Ida a.k.a pengantin sedang bersiap-siap..cantik Kak Ida pada hari tersebut..bertemakan merah putih, sooooo sweeettt..ditambah pula dengan pelamin yang simple tapi comel! Aku suke sgt…teruje tengok! Hehe..

 Comel kan!

Pada petang hari pule, pegi bejalan-jalan..1st destination adalah Pasar Payang..kat sini ade jual macam2..paling glamor adalah baju batik yang hargenye..hmmmm..tak mampu aku nak beli..tak minat pon nak pakai baju batik..hehe..kat pasar ni aku borong keropok sira dan lain-lain..da puas, pegi ke kereta..teperanjat! sebab ade surat saman! Terbaik sungguh..ishhh3..kelam kelibut nak bayau, nasib baik cume RM5 je..syukur..

 Hanye ade di Pasar Payang je..sile patuhi arahan ye..

Selepas tu, niat dihati nak pegi ke Masjid Kristal..pusing punye pusing, aku rase nak dekat 5kali lalu tempat yang same..tapi masih tak jumpe2! Fail benor bab2 jalan ni..tapi tak bole blame aku 100% sebab tak biasa dan baru 1st time sampai ke Marang..kalau Dungun, memang aku expert! Tak caye tanye Cok..Akhirnye, da tak dapat nak cari Masjid Kristal..duduk bersantai di Pantai Batu Burok lagi..kali ni memang betol2 menikamti keindahan pantai..hehe

Sambil bersantai sambil tanye org direction ke Masjid Kristal..masih belom putus asa..bile dapat tahu perjalanan ke sana agak sukar dan jauh..tukar destination..ke Masjid Terapung..Masjid ni sangat cantik..terapung di atas air yang mana dalam air tu ade ikan todak..batak kejap! Da puas berjalan, so pulang ke Guest House..tak ingat name die..malam pula menonton cerekarama Usin Bunge yang mana diterajui oleh Zizan! Aku peminat tegar Zizan Raja Lawak..die hensem serta berbakat! Sekian..



 Abang Zizan!

Nanti! Belom abes lagi entri ni..so, hari ahad bergerak pulang ke KL (bajet!)..sebelum tu borong Keropok Losong dulu untuk keluarga dan rakan-rakan..Alhamdulillah, selamat sampai ke rumah..walaupon penat tapi tetap seronok..tu je cerite disebalik percutian kali ni..tak de la bercuti sangat pon..ok, yang ni baru betol2 bole cakap ‘Sekian’..tataaaaaaaaaaaaaa!

0 CakapCakap:

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez