Dilema Seorang Yang Sorang..

Wednesday, February 23, 2011

Semalam tengah rajin kemas2 bilik, aku terjumpe sesuatu yang mengingatkan aku zaman sekolah menengah..huhuhuhu..rindu waktu itu..rindu nak merempit ke sekolah..rindu nak lepak dalam tandas bile ade spotcheck! hahahha..rindu nak merayau2 pegi kelas membe..rindu nak usha mamat yang aku minat! tettttt!

Aku ni name je sekolah agame..tapi xmacam bersekolah di sekolah agame..nak tuka sekolah biase xbole, sebab memang tradisi famly aku bersekolah di sekolah agama..lagipon mak aku bangkang sekeras2 nye..lebih keras dari batu! hehehe..berbalik kepade jalan cerite yang sebenar, aku telah jumpe sehelai kertas dari kawan aku yang mengandungi..hmm, xtau nak mengkelaskan di kelas mane..puisi or sajak or syair..yang penting bukan pantun atau peribahasa..xkesah la..kesimpulannya aku sampai sekarang xdapat memahami ape tujuan sebenar kawan aku bagi kat aku..ishhh3..hanye die je yang memahami nye..

Dilema Seorang Yang Sorang
Aku yang sorang,
hidup pon sorang,
buat amende semua sorang,
makan sorang2,
minum pon sorang2,
nak makan 2orang tapi takut xkenyang.

Aku yang sorang,
Bangun pagi sorang,
Tido pon sorang,
Hajat hati nak tido 2orang,
Tapi wat sempit bilik lak karang.

Berjalan sorang2,
Berlari pon sorang2,
Berjoging pon sorang2,
Ingat nak ramai2..tapi itu maraton la korang.

Semalam aku sorang,
Kini aku masih sorang,
Esok lusa sorang lagi kot.

Tapi aku bukannya orang-orang,
Aku bukannya orang utan,
Aku juga bukan orang minyak,
dan aku bukannya orang gile,
dan aku bukannya orang jahat,
bukan gak orang yang kene sawan,
Aku jugak orang,
macam korang..

 zaman sekolah...sopan!

Ekceli panjang lagi..tapi aku penat da nak taip..lagi2 bile aku masih lagi xfaham punce kawan aku bagi kat aku..heheheh..belasah je la..ape pon time kasih kepade my fren itu..ok, nak pikir jap..dadaaaaaaaaaaaa~

4 CakapCakap:

Kami YaNg CumEL on February 23, 2011 at 5:03 PM said...

aku pn sorg y xphm..tp ni kwn laki ke kwn pompuan y bgi..hehehehe..

Maya Othman on February 24, 2011 at 11:09 AM said...

sorang?? dari sorang kpd sorang, kesimpulannya berdua lebih baik, hehe...

UcuDot on February 24, 2011 at 2:21 PM said...

lin> dari seorg yg berlainan jantina nye..tp aku rapat je dgn die as kawan! hehehhe

k.maya> bertige pon baik.. :)

Kami YaNg CumEL on February 24, 2011 at 4:53 PM said...

o0oo..gmbo pompuan sume..sje sorok ni..hhehehee

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez