Asam Pedas

Thursday, July 21, 2011

Assalamualaikum..

Sape suke makan asam pedas, sile angkat kening macam Do U Smell Wat The Rock Is Cooking! hehe..ayat nak gempak je kau ni! ok, pade hari itu sekali lagi dibawe oleh my cousin pegi ke sebuah restoran Claypot Asam Pedas Andak..restoran ni terletak di Kampung Kuantan yang bukan di kuantan pahang tetapi di klang! haa, macam biase la kelemahan semulajadi aku yang mane sukar nak tau jalan dan tempat! T_T





Sebelum masuk ke dalam restoran ni, akan ade pintu gerbang yang cantik dihiasi dengan lampu lip lap yang selalu org pasang kat rumah time raya! haa..sangat cantik..even dekat pokok pon die letak lampu ala2 bunge api yang wane wani tu..makin teruje la kan nak makan kat sini..

cantik kan!

Bile da masuk lagi teruje sebab tempat die sangat cantik! korang bole pilih nak makan kat ne..ade pangkin untuk lepak..ade tempat yang dihiasi dengan ala2 langsir..atau dekat kawasan terbuke..pada hari tu aku dengan cousin pilih dekat tempat terbuke je sebab org da ramai kat situ..huhu..






So, bile da pilih tempat duduk kami pon order la makanan..opkos order asam pedas..macam2 pilihan asam pedas..antaranye asam pedas ikan pari, asam pedas ikan keli dan juge asam pedas daging tetel..haaa, yang tetel ni org melaka mesti tau! yang bukan melaka, tetel ni ialah daging lembut yang bercampur dengan urat, tulang, lemak dan yang seangkatan dengannya lah..correct me if i'm wrong ok..



Aku pilih set asam pedas ikan pari..murah je uols, dlm rm5 lebih if xsilap aku..if xnak pilih yang set pon bole juge..mase dapat asam pedas ni, tekejut aku..mane tak nye, masih menggelegak/mendidih lagi..punye la special! hehe..asam pedas die sangat pekat dan sedap! xrugi makan kat sini..


Air pulak aku pilih Soda Bandung..terbaik dari ladang! ekceli, banyak pilihan kat sini..kene la datang sendiri..xrugi punye..tempat memang best..bole menonton tv dan juge bole online kat sini..pokoknya, semua ada..apelagi, selamat mencobe!


Untuk maklumat lanjut sila pegi sini..sampai jumpe lagi..bye!

p/s: bulan depan ramai org da tempah aku suh belanje! time kasih.. 

4 CakapCakap:

cHuBBy on July 23, 2011 at 12:19 PM said...

x ajak lagi aku g mkn sedihh..:'(

UcuDot on July 23, 2011 at 3:25 PM said...

ala..jgn sedih..next time, kite pegi same2 ye..muahhh! :)

cHuBBy on July 25, 2011 at 8:09 AM said...

hehhehee saje je..:)

Yanni Adriana on January 3, 2013 at 1:15 AM said...

Thanks ye tlg promote , anak toke ni. =)

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez