Harimau Malaya!

Saturday, July 30, 2011

Malam Khamis yang lepas aku besame teman2 seperjuangan telah melibatkan diri untuk bersame rakyat Malaysia yang lain pergi menonton perlawanan bola sepak diantare Harimau Malaya dan juge singayang suka pura2! perghhh, memang aku panas tengok game malam tu..rase macam tengok drama kat tibi! penuh dengan pelakon2 handalan..syabas buat mereka!

Sebelum ke stadium, aku dan membe aku kasi layan tutti frutti dulu..da lama bena rase nye aku teringin nak makan mende alah ni..Alhamdulillah, tercapai akhirnye..memang sedap dan harge pon begitu sedap untuk membayar nye..huhuhu..tapi mase makan, memang layan habis..cer try, cer try..


 Aku dan rakan2 bertolak awal lebih daripade biase kerane nak mengelakkan kesesakan lalu lintas..tapi hajat sebenor ialah nak pegi cari jersi sebab masih belom memiliki..semangat la kate kan..so bertolak dalam kol 4pm, tapi mase tu pon da ramai org..sampai2 je sane, terus meneruskan hajat mencari jersi harimau malaya! dan Alhamdulillah sekali lagi, hajat kedue tercapai..seronok sampai rase nak tuka kat depan kedai tu juge! tapi, agak2 la ye..masih lagi penuh dengan adab sopan dan akhlak yang mulie..


Lepas da beli jersi, terus menuju ke surau untuk menunaikan kewajipan..berdoa agar pasukan harimau malaya diberi kemenangan..dalam 7.40pm, kami bergerak menuju masuk ke dalam stadium..sesak jangan cakap la..terpakse berjalan sambil memegang bahu, tangan, beg atau ape saje pade kawan dihadapan aku supaye tak lost! nak lepas gate masuk pon bukan main susah nau! berebut2 sume, bimbang tidak dapat seat..

Hakikatnye memang pon..aku dan rakan2 dapat duduk ditangge sahaje..bole la, asalkan ade port kan..redha saja la..tapi view memang tak berape nak best la..sebab dihalang oleh mereka2 yang berdiri dengan selamba nye depan aku..ape lagi, join sekali la..aku pon baya duit tiket gak kan..hehehehe..

Pade malam itu memang best! semangat dari rakyat Malaysia memang meriah,,lagi2 time lagu NegaraKu berkumandang..semua bersemangat nyanyi, gegar satu stadium..lagi best bile pasukan ehem2 tu masuk, sume melaungkan 'Loser'! hahaha..memang layak kot! aku yakin pade malam tu semua org xpuas hati dengan player dari seberang yang dipenuhi dengan pemain bukan 'original' yang mempunyai kehebatan dalam bidang lakonan! termasuk dengan pengadil yang agak rabun aku rase..





Walaupon player Malaysia juge ade silap mereka yang mane hantaran bola entah ke mane2 arah tujunye, tetapi tetap bangge dengan mereka! tahniah..kite kalah bermaruah! kalah kerane pihak lawan banyak agenda tersembunyi untuk melengah2 kan mase perlawanan..paling tak suke amoi yang terkejar2 memberi bantuan kepade pemain yang pure2 sakit! lepas bawak ke tepi padang, otomatik pulih! kalah harry potter si budak magic tu tau! ishhhhhhh......

Semoge selepas ini, Harimau Malaya akan terus bangkit dan menjadi pasukan yang hebat! Malaysia Boleh! Safiq Rahim Boleh! hehe..mesti terselit juge..bye!

P/S : terime kasih kepade Safee Sali yang menjaringkan satu gol buat Malaysia pade malam itu..anda hebat!

5 CakapCakap:

mizmizza on July 30, 2011 at 10:33 AM said...

dot..slmt b'pose to u jgk..aku pn nk minx maaf dr ujung rambut smpi ujung kaki..nnt kalau nk p tgk bola lg jgn lupa ajak aku ok..hehe :)

kedinkyst on July 30, 2011 at 1:55 PM said...

waaa. makan tuti fruttiii..

UcuDot on July 30, 2011 at 9:22 PM said...

mizmizza > ok, tp kne tggu game yg seterusnye la..hehe..

Hayati Buya > hehe..udah lama kepingin merasainya..

Kami YaNg CumEL on August 1, 2011 at 1:32 PM said...

lik3..nk mmkn tutti lg ngak??hihihi

UcuDot on August 1, 2011 at 2:10 PM said...

saya mahu!! hehe..

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez