Anak-Anak Sidek

Thursday, June 16, 2011


Cite pasal badminton ni, mesti korang tau dan kenal Misbun dan Rashid Sidek kan..tapi adekah korang tau pasal Anak2 Sidek? If ade yang tau itu satu bonus..bagi yang xtau, meyh sini aku nak kabo dan sharing is caring dengan korang..Anak2 Sidek merupakan komik biografi tentang jaguh badminton negara..Komik ni menceritakan tentang zaman kanak2 dan juge permulaan sukan badminton dalam keluarge pemain badminton negare..

Aku da lupe tahun bile komik ni diterbitkan..itu time aku sekolah rendah dan suda pandai membace..haha..kakak aku merupakan supplier komik ni..aku dan abang tukang bace saje..time kasih kakak! Komik ni sangat seronok..kartun dan watak dalam komik ni pon cantik dan menarik..penulis komik ni adelah Raja Azmi, isteri Jailani Sidek juge merupakan seorang pengarah filem kontroversi..ala, cite … dalam botol tu..

 ni la Raja Azmi..

 Edisi pertame

Haji  Sidek telah berkahwin dengan Rukinah, sepupu sendiri tapi dorang xpernah jumpe..Hasil perkahwinan dorang dapat la 6org anak iaitu Rusitah(Ita), Misbun(Bun), Razif(Ajib), Jailani(Alan), Rahman(Aman) dan juge Rashid(Adul)..Haa,sedikit cite yang aku dapat dari komik ni..macam2 lagi sejarah hidup keluarga Haji Sidek ni..ade sedih, gembira, pengajaran dan juge semangat yang tinggi..ceeeewahhhh!

 watak anak2 sidek

Pencerite dalam komik ni adelah watak Gelanggang..pendengar pule merupakan raket, bulu tangkis dan juge kerusi..comel tau! Dalam komik ni juge bukan saje cite pasal anak2 Sidek je, tetapi ade gak segmen lain..seperti contoh belajar badminton, care exercise dan macam2 lagi..setiap komik,ade segmen tersendiri.. memang seronok u ols..

 Tukang cerite

Segmen lain

Kakak aku ni otak bijak..die beli, dan bile da suda bace baru bagi kat aku dan abang..selagi die xbace, jangan harap dapat bace..selain itu, untuk mendapatkan hasil bagi menampong pembelian komik yang seterusnye kakak aku telah menyewakan kepade sesiape yang berminat untuk bace komik ni..satu komik 50sen..bijak tak? Yela, zaman dulu susah nak cari duit..duit belanje cukup2 untuk makan saje..

Komik2 ni masih ade dalam simpanan aku..nostalgia tu..kire ala2 sejarah juge la..hehe..walaupon ade sebahagian tu yang da tercabut cover depan, tapi isi die masih utuh dan cantik..akan ku simpan sampai bile2..dan itu saje untuk u ols kali ni, tata!

1 CakapCakap:

Unknown on May 13, 2020 at 7:12 PM said...

You ada nk jual buku tak

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez