Bukit Jelutong Melaka

Thursday, June 30, 2011

Korang penah wat keje gile x? semase diploma dulu, aku dan rakan2 telah sebulat suara untuk melakukan satu perbuatan yang mana memang da terang lagi bersuluh xmendatangkan benefit pada kami sume..haha..biasela, itu time baru nak meningkat remaja..so, mule la melakukan sesuatu yang gile dan aneh! tapi xdela aneh sangat pon..

Mase tu aku dan rakan2 baru suda menonton movie Alvin and The Chipmunks..ala, cite pasal chipmunk yang bole becakap dengan sore yang comey tu..so, lepas tengok movie macam biase pegi mengisi perut atau lebih dikenali sebagai melepak! mase lepak2 tu, terselit la cite hantu..maka, kawan aku yang bernama Mawardy pon bagi idea kat kiteorg untuk menyusuri Bukit Jelutong..

Bukit Jelutong ni kat Melaka tau..Ianye merupakan satu lorong..hmm, lorong ke? hentam je la ye..ok satu lorong yang panjang gak la..yang mane sepanjang lorong tu adalah kawasan perkuburan! pelbagai jenis kubur dalam tu..hehe..ade kubur cina, india, kristian, Islam dan juge bahai (ajaran sesat)..lorong ni hanye menyediakan lampu jalan dipintu masuk nye saje..didalamnya hanye ade kegelapan bersame kubur2 di kawasan hutan..

Kiteorg menyusuri ke lorong itu seawal 1pagi..konon2 nye nak jadi macam Uncle Seekers tu..kami pegi dengan due kereta..dalam kereta yang aku naik cume ade 3perempuan bersame due lelaki..kawan aku ni lak xnak on radio! die cakap baru feel..gile ke ape? time tu aku memang da cuak dan rase seram sejuk..sunyiiiiiiii gile tempat tu..gelap nye xpayah cakap la, memang gelap gile..cume disuluhi lampu kereta..

Sepanjang jalan tu kiteorg cube untuk berborak, tetapi tidak tekeluar..masing2 mendiamkan diri menghayati keindahan lorong Bukit Jelutong..memang terbaik! sepanjang perjalanan tu, kiteorg xde la nampak ape2..syukur alhamdulillah..cume ade satu ketike sesuatu melintasi depan cermin kereta..rase macam burung hantu, tapi xpasti..huhu..Bile sampai dihujung lorong, sepatutnye ade jalan keluar..akan tetapi..jeng jeng jeng..jalan keluar xjumpe! sume da gelabah! tapi terus mencari..masih xjumpe..

Aku da mule panik..yang lain wat2 cool..so, sume decide patah balik ke pintu masuk..waaaaaa, aku xnak!! tapi tepakse..kalau x macam ne nak kelua dari situ kan..semasa kiteorg berpatah balik tu, masih tiade kejadian yang aneh..cume bulu roma aku je yang tegak berdiri..macam nak nyanyi lagu NegaraKu tu..hehe..aku xsure kiteorg kelua waktu tu jam berape..yang penting tengah malam la..

Lepas tu, kiteorg pon balik..dan waktu balik tu, kereta yang aku naik accident! kawan aku tetekan minyak dan langgar tembok rumah..huhu..kereta kemek teruk! itulah padahnye kot! redha je la..keesokan hari nya, lepas kuliah aku dan housemate pegi semula ke Bukit Jelutong..dan yang peliknya, jalan kua tu ade je..haaa, rase tak ape yang aku rase? hehe..

Tu la keje gile yang pernah aku dan rakan2 lakukan..pade korang, jangan tiru perbuatan tersebut ye..tapi kalau nak, terpulang korang la..jumpe lagi, dadadaaaaaaaaaaaaaaaa~

Rindu mereka!

0 CakapCakap:

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez