Puding Roti

Friday, August 12, 2011

Assalamualaikum..

Khibzun --> خبز adelah bermaksud roti..pelajaran allughotul arabiah..dulu aku penah makan puding roti yang sangat sedap yang diberi oleh jiran aku yang mana jiran aku beli kat HUKM..selepas tu, aku mule tecari2 puding roti yang sama dimana2 kedai..tapi sayang tak ketemu..sedih..adela dekat due tahun mencari..nampak beno menipunye pon! ok, tapi ni kenyataan..

Oleh kerane da kecewe, maka aku cari la resipi ni di merate2 dan alhamdulillah jumpe! time kasih kepade blog saya.cuma.gadis.biasa kerane telah memberi resepi puding roti yang simple dan sedap..apelagi, jom kite terjah!

Bahan2: 4 keping roti gardenia (nak letak lebih pon bole)
             3 biji telur (dipukul dan ditapis)
             2 cawan air suam
             1 cawan susu pekat manis
             1 sudu teh esen vanilla
             kismis (ikut suka nak letak banyak mane)
             serbuk milo


Cara2: 1) carik2 kan roti grdenia tersebut
           2) kemudian blender bersame telur, air suam, susu, esen vanilla dan kismis
           3) setelah itu, masukkan adunan ke dalam loyang dan kukus sehingga masak.
           4) setelah masak, biarkan sejuk sebentar dan kemudian masukkan ke dalam peti sejuk
           5) Bila da sejuk, bole taburkan serbuk milo kat atas puding dan......makan!


Haa, senang kan..korang pon bole cube sendiri..so, selamat mencobe dari dot untuk korang semua..sampai jumpe lagi =)



2 CakapCakap:

Kami YaNg CumEL on August 16, 2011 at 2:53 PM said...

jeles3..ak teringin nk wt jugeeee...hihi..nnt lepak umh ko nk mkn niiii..yummmmyyy3!!!nmpk sedap..rs klu mkn smbil tgok muke ko cm masam sket kot rs nyer..sbb taik lalat ko manis sgt..hahaha

UcuDot on August 16, 2011 at 3:50 PM said...

hahahahha..malu tau sy! sy tau sy manis..sape tgk sy mesti sejuk je, sesejuk perut mak sy ketike mengandungkn sy..alhamdulillah..

dtg rumh aku dulu, br bole rase!

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez