Wajah Tidak Mencerminkan Keperibadian

Thursday, August 4, 2011

Assalamualaikum..

Korang setuju tak dengan tajuk entri aku tu? bagi aku la kan, aku setuju..sebab aku selalu salah menafsir org dari wajah mereka yang nyata dapat dilihat..dan org pon selalu salah menafsir aku..hehe..biase nye perkare ni terjadi apabila aku memasuki environment yang baru..konfem jumpe teman baru kan..kalau xjumpe, mesti ade sumthing wrong sumwhere dengan korang..haha..

Sewaktu belajar dulu, aku ade membuat tafsiran tentang seseorang ni apabila aku melihat wajah die..aku rase yang die seorg yang annoying dan juge belagak! die juge aku golongkan dalam golongan poyo dan sekadar kawan sekelas yang xperlu bertegur sapa..so, aku xamek port sangat pasal die..alih2, bile sambung belaja die jadi kawan baik aku! hahahaha..bile da jadi besfren ni, aku buang tafsiran aku yang dulu..itulah die kawan aku si Ecah a.k.a Cicok! Bile da bekawan baik, aku terus terang kat die tentang tafsiran aku kepade die sewaktu dahulu..jujur kan aku ni? kui3

Begitu juge sewaktu menjalani Latihan Industri..ade sorang pegawai ni yang bile tengok muke die aku rase yang die macam xmesra dan tak berape suke dengan kehadiran aku..so aku tak banyak cakap la dengan die ni..bile berborak pon rase janggal je..tapiiiiiiiiii, bile da kenal lame sikit rupenye tersangat la best nye pon..adoiii, salah tafsir lagi..huhu..

Sekarang pon masih mengalami perkara yang sama..ditempat kerja ni, ade seorang yang aku tengok wajah die menggambarkan die seorang yang baik, lembut dan ikhlas..tapi aku silap lagi! ape kene kau ni dot? asek salah tafsir je..ishhh3..nak wat macam mane kan..bile kenal dalam sikit org tu, baru aku tahu yang die 'kaki kipas' dan juge suke 'cakap depan lain, belakang lain'! die juge merupakan seseorg yang tidak digemari oleh pekerja yang lain..bak kate org lain, sumeorg 'anti' dengan die! haaa, sampai macam tu sekali tau..

Bukan aku je yang suke salah tafsir bile tengok wajah org lain..org lain pon salah tafsir dengan aku..menurut kate mereka disekeliling aku, bile 1st time tengok aku..dorang rase aku ni macam sombong, pemalu, pendiam dan juge budak baik..hahahahaha, bole gelak ramai2! tapi, bile da kenal dengan aku..dorang cakap aku gile, mulut bising, senget, cacat dan yang sewaktu dengan nye..huhuhu, mereka kejam! memang aku pemalu la..tolong la percaye!

Tapi paling xbole blah, baru2 ni ade org cakap wajah aku ni menggambarkan seseorg yang sopan dan suci! tebatuk aku dengar..hehe..itu memang da silap sangat la tu..mesti satu hari nanti die akan menyesal kerane telah beranggapan seperti itu terhadap aku..kasihan..tapi tak pe, aku mengerti..eyh cop! tapi aku ni memang semulajadi baik tau! bukan perasan, tapi kenyataan..ok, if nak muntah tu sile pegi jauh2!

Oleh itu, sekarang ni aku da wat keputusan jangan cepat wat tafsiran melalui wajah org saje..kene kenal dengan org tu dulu..tapi bole ke aku seperti itu? hehe..mungkin bole..dan kepade korang, aku ni tak berape ramah sangat..lagi2 bile dengan org yang baru aku kenal..take time sikit..dan aku rase korang pon same kot..jangan tipu la..haha..so, besame2 kite menjadi org yg tidak cepat salah tafsir ye..ok, sampai sini je..dadadadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~


P/s: kawan2, aku rindu korang!

5 CakapCakap:

chikicicok on August 5, 2011 at 4:38 AM said...

ohoooooooooooooooiiiii!!~
'annoying dan juge belagak!'

nak tgelak aku bace entry ko nyah! :p
mane ade! ko patut tulis aku comel!
hehehe.

+89 fot this entry. hehe
i lap u! <3

mizmizza on August 5, 2011 at 9:16 AM said...

dot yg sopan..hehe

UcuDot on August 5, 2011 at 1:53 PM said...

chikicicok > comel? mcm xde je..aku da jujo tu dengan ko..ampun kan sy..hehe

i lap u more my fren! <3

mizmizza > hehe..sopan kan aku..sile pecaye :)

Kami YaNg CumEL on August 12, 2011 at 3:51 PM said...

ko suke ea gmbr ni dot..ehem2..budget muke sopan la..

UcuDot on August 12, 2011 at 4:36 PM said...

xdela sopan sgt..comel..serasi besame! hahahah :p

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez