- keSERONOKan dalam keSEDIHan -

Monday, December 20, 2010

Yeah!!!! seronok dan beronok2! heheheh..akhirnye tamat la suda riwayat ku sebagai seorg PELAJAR a.k.a STUDENT atau dalam bahase arabnye tilmizatun/tolibatun! setelah bertahun-tahun aku menceburkan diri dalam bidang pembelajaran, akhirnye aku berjaya menamatkan nya..Alhamdulillah....

akan tetapi...dalam pada masa yang same..aku sedih! huhuhuhu..sedih sebab pasni aku kene cari duit sendiri untuk menyara hidup ini..waaAAaaaaa...dulu, ade sumbangan dari PTPTN dan juge tabung PA&MA..tapi kini tidak lagi..macam mane nak enjoy + shopping + befoya-foya?? sadis betol!

hehehhe..gimik je tu..tp ekceli ade la sedih gak pasal tu..sebeno2 sedih ialah berjauhan dari kawan2 seperjuangan..huuhuhu..aku sayang kawan2 aku! pengakuan jujo dari aku..hehheeh..kawan2 aku adalah sahabat terbaik yang aku ade dalam hidup aku..susah dan senang kiteorg hadapi besame..pasni mesti susah nak jumpe dan lepak2 macam dulu..yela, sorang da tecampak kat kelantan, sorang lagi kat terengganu..yang len tecampak di mane2 saje..ishhh3

ok..enaf! hehehe..dari bersedih-sedihan..lebih baik aku mengungkap kembali sejarah persekolahan aku kan..mase umo 6 tahun, aku telah di daftarkan ke TABIKA KEMAS..mase tu tahun 1993..(jangan nak kire umo aku lak ye!) setelah tamat tabika dengan jaya nye..mak abah aku anto pule aku ke Sekolah Kebangsaan Telok Menegon (sekolah pagi) dan Sekolah Rendah Agama Kampung Sungai Kandis (sekolah petang)..

setelah itu..aku dihantar pule ke Sekolah Agama Menengah Tinggi Hisamuddin..destinasi seterusnye ialah Universiti Teknikal Malaysia Melaka untuk diploma dan juge ijazah..fuhh! tamat akhirnye..xsangke begitu cepat mase berlalu..macam2 pengalaman yg dapat dikutip sepanjang waktu pembelajaran..macam2 jenis org gak yg aku jumpe..ade manis dan ade pahitnye..tetapi lebih kepade manis bile dengan kawan2 aku..

dan sekarang telah tibe masenye untuk meneruskan perjuangan dalam bidang pekerjaan..pening2! nak keje ape la aku ye..rase macam xlayak untuk keje sebab rase diri ni masih lagi kecil dan dibawah umo untuk bekeje..heheheh..ape pon hidop mesti diteruskan..chaiyok!!!

 Koleksi lencana + logo Pendidikan sy =)

ok..fulstop! dadadaaaaaaaaaaaa~

0 CakapCakap:

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez