Biskut Batik..

Tuesday, May 3, 2011

Oleh kerane semalam ari pekerja penganggur, so sumeorg cuti..bile cuti, aku jadi bosan..bile bosan, aku mule mengorak langkah untuk melakukan sesuatu! apekah sesuatu itu? masak, masak, masak la kau! hehehe..aku suke yang simple2 je, kalau xsimple aku xsuke..

maka yang simple itu diberi gelaran biskut batik..memang simple gile..gile pon xmacam ni tau..cukup! jangan nak jadi tukang karut..straight to da point ye dot! bahan2 yang diperlukan adelah (sangat menjimatkan duit anda terutame yang masih belom bekerja) :

1 bungkus biskut marie (patah2 kan)
1 tin kecil susu pekat manis
3 sudu koko
butter (potong menjadi tige coz nak gune 1potongan saje)




Care2 nye ialah :
  1. Campur dan Gaulkan susu bersame koko supaye mereka mesra..
  2. Cairkan butter dengan menggunakan api yang kecil..
  3. Masukkan campuran susu dan koko ke dalam butter yang telah cair tadi..
  4. Masak sehingga pekat..
  5. Masukkan biskut marie yang telah dipatah2 kan tadi..
  6. Masukkan dalam bekas dan ratakan..
  7. Biarkan sejuk..

sebenonye ni belom cukup sejuk sangat..ni sume kerane anak buah yang da xsabo nak makan! huhuhuhu

Mudah dan simple kan! da cakap da awal2 perenggan tadi..so, cobe la if korang nak cobe..make sure cukup sejuk..baru senang nak potong..tata!

7 CakapCakap:

kedinkyst on May 3, 2011 at 8:50 PM said...

hihi. aku dah banyak kali nak try, tapi tak tertry2. sebab takde serbuk koko tu. hehehe.. next time kat rumah aku try buat ngan anak2 buah aku.. kekeke

kedinkyst on May 3, 2011 at 8:50 PM said...

hihi. aku dah banyak kali nak try, tapi tak tertry2. sebab takde serbuk koko tu. hehehe.. next time kat rumah aku try buat ngan anak2 buah aku.. kekeke

UcuDot on May 4, 2011 at 5:21 PM said...

sampai due da komen haaa..hehehehe..try jgn sampai xtry! semoge bejaye :)

cHuBBy on May 5, 2011 at 10:02 AM said...

huhuu lame aku x wat biskut ni...:)

UcuDot on May 5, 2011 at 9:39 PM said...

buat any..da siap anto kat aku :)

kedinkyst on May 11, 2011 at 1:46 AM said...

yehh dah try. kali pertama tak jadi, kali kedua baru jadik. hehehe

UcuDot on May 11, 2011 at 2:26 PM said...

wahh! tahniah! :)

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez