Bukan Pau Suri!

Tuesday, May 17, 2011

Xtau la if korang pernah tengok cite Pau Suri or x..seram! terus rase da xmo makan pau lagi selepas itu..tapi tu sementara je..hehe..aku memang suke makan pau! dulu bile abah anta balik melaka mesti abah akan singgah di RnR untuk berehat..tapi aku akan terus cari pau perisa kacang yang putih gebu dan panas..bile da dapat, makan sorang2 tanpe mempelawe mereka2 yang berade berhampiran..I'm sorry (ala2 Amir Raja Lawak)..

Jangan cakap banyak! setelah sekian lame, baru ari tu aku berpeluang nak wat pau yang aku namekan Pau Dot! buruk rase name tu..tapi xkesah la..Bahan2:

Tepung (xkesah jename ape tapi better cap Sauh kapal)
Mauripan
Minyak (6 sudu)
Garam secukup rase
Air (2cawan)

Cara2 nye:
1. Campurkan mauripan ke dalam air (untuk yang 1cawan sahaje)
2. Gaulkan minyak bersame tepung
3. Masukkan air
4. Masukkan garam
5. Gaul sehingga adunan sebati
6. Selepas itu, wat adunan kecil2 mcm bola..letak inti..jadikan bentuk pau! hehe..paham2 sendiri la
7. Kemudian kukus selame 5minit




Hasilnye..

comel!

Sebelum tu, bab inti pau tu sukeati kamu semua la nak gune inti ape..macam aku selalu gune kelape dan juge kaya..so,jumpe lagi! dadadaaaaaaaa.......

4 CakapCakap:

chikicicok on May 17, 2011 at 4:48 PM said...

meh nak komen meh :p
aku tau, ko buat pau suri ni sempena aku nak datang kan? kan? :p

UcuDot on May 17, 2011 at 5:02 PM said...

hahahaha..xla..ko dtg aku xwat ape2 pon..harap maklom! :p

Blog User on May 18, 2011 at 3:45 AM said...

Mahu cuba! Terima kasih berkongsi :)

UcuDot on May 18, 2011 at 8:51 AM said...

same2 dan selamat mencube :)

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez