Lesung...

Tuesday, May 24, 2011

Lesung ape? konfem la lesung pipit..xmungkin lesung batu yang mak aku slalu gune untuk wat sambal belacan tu..hehe..aku suke tengok manusie2 yg dikurniakan lesung pipit ni..so sweet bile mereka tersenyum ataupon ketike becakap..xkesah la mereka ade lesung pipit tu di sebelah pipi or kedue2 nye sekali..lagi2 lesung pipit yang dalam lekuknye..rase nak tuang air je kat lekuk tu!

Aku pon ade lesung pipit..ceyh, perasan jap! haha..tapi lesung pipit aku sangat kecil dan halus..kene senyum selebar yang mungkin baru la nampak kewujudannye..setahu aku, lesung pipit ni terbentuk kerane ade kecacatan pada pipi..aku dapat lesung pipit ni pon gare2 satu tragedi..mase tu aku darjah 4..sedang asyik berjalan dan bercakap dengan member aku kat taman sekolah, tetibe gedegang! adoiiii..rase nak pitam! mane tak nye, aku dilanggar oleh seorang pelajar lelaki berketurunan india yang memang besa tubuh badan die yang seronok sangat main kejar2 dengan member2 die..grrrrrrrr!

Oleh kerane terlalu sakit dan ramai lak budak2 kat taman mase tu, make aku tepakse menahan airmata dari menitis ke pipi..tapi dalam hati aku da sumpah seranah budak lelaki india tu..! akibatnye pipi aku bengkak dan tak hadir ke sekolah keesokan hari nye..hehe..selepas kejadian tu la aku dapat detect ade lesung pipit..kesah benar tau ni! Anak buah aku si miqaiel pon ade lesung pipit..ade kat due belah pipi..bile die cakap je pon da bole nampak..die pon ade kesah tersendiri..mase die nak dilahirkan, kakak aku da xlarat nak push..so miqaiel ni tersekat sehinggakan doktor terpakse vacum untuk sedut die keluar..mungkin itu telah effect die nye tulang pipi..

ucu jelos dengan a.long! hahahah

comel kn!

‘Lesung pipit terjadi akibat dari variasi otot muka yang dipanggil zygomaticus major. Kecacatan variasi berlaku pada otot ini yang sepatutnya hanya mempunyai struktur tunggal dari tulang zygomatic. Tulang ini membahagi kepada superior (bahagian atas tepi bibir) dan inferior (bahagian bawah tepi bibir). Selain itu, factor terjadinya lesung pipit adalah kerana otot zygomaticus lebih pendek dari normal menyebabkan kulit tertarik dan terbentuklah lekuk pada pipi'

- Sumber: Madsci network dan Wikipedia

Xkesah la ape yang terjadi disebalik lesung pipit ni..even xde lesung pipit pon still ade yang nampak sweet dan comel je..jadi, bebangge dengan ape yang kite ade..kite sume cantik! bye!

0 CakapCakap:

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez