Kucing..!

Sunday, April 10, 2011

Ari ni nak cite pasal haiwan yang bernama kucing yang mana mungkin menjadi haiwan kesayangan korang tetapi bukan haiwan kesayangan aku! hahahaha..bukan la aku tak suke benci kucing, cume aku ni takot dengan haiwan itu lebih2 lagi bile tengok kuku yang tajam tu! uiii..nebes u ols! hehe..kekadang bile jalan2 or makan2 dengan cousin or member dan kemudiannye terserempak dengan kucing pasti akan kelua ayat sebegini "eii..comel nye kucing ni.." dari mulut mereka..tapi aku, mesti akan angkat kaki tak pon aku akan lari sejauh yang boleh! yaa...malaysia boleh!

tu sume bersebab..aku bukan sesuka nak wat respon macam tu bile nampak kucing..aku tak gile ye walaupon! kawan2 aku kate aku gile! hehehe..aku ade kisah silam dengan kucing ni..beberape tahun yang dulu, my sis ade bela kucing..name die VIVA, da same macam name kete keluaran perodua..mungkin dorang copy name kucing kakak aku kot! ishhh3..bebalik pade cite tadi..ok, viva ni ade banyak anak hasil hubungan sulit dengan kucing jantan mane ntah..then pade satu hari, aku ni tengah syok tido..tibe2! salah sorang anak viva ni lompat atas badan aku dan nak cakar muke aku..oleh kerane terperanjat, aku sempat tolak kucing tu..fuhh! nasib baik kene cakar sikit je..dan nasib baik tak ade parut..

dan sejak kejadian itu, aku jadi fobia dan takot dengan kucing..malah ketakutan itu telah menyebabkan aku takut dengan haiwan yang ade kuku macam kucing! seperti arnab, hamster dan seangkatan dengannye lah.. jangan kate nak pegang, nak dekat pon aku xmo..xkire la comel ke idak, aku tetap xsuke! hehehe..tapi kat rumah aku mesti ade kucing tanpe izin..suke2 je nak menetap kat rumah aku..sungguh xsopan! kalau jantan tak pe gak, tapi yang datang asek betina je..opkos la yang kucing jantan akan teruje nak datang rumah aku gak..

satu hal lagi, bile aku nak siang ikan mula la kucing ni nak manje2 tanpe diminta..menggesel2 kat kaki aku..akibatnye! aku terperanjat dan tersepak kucing tu..saje je nak bagi nampak aku ni kejam..huhuhu..pastu lak, kucing2 ni asal datang rumah aku je mesti dalam keadaan bunting..kucing ni ingat rumah aku ni macam kewaja ke? sabo je la..

name die 'gemok'..tengah bunting! hehe..

yang ni xde name..baru pas pantang! anak due ekor..

seperti yang sedie maklum, kucing ni binatang kesayangan Rasulullah..tapi nak wat macam ne..aku da memang fobia dan takut dengan kucing..aku xpenah terniat pon nak menyeksa kucing atau pon haiwan2 yang lain..dose tau! korang pon jangan wat macam tu ye..ok, sampai sini je..tataaaaaaaaaaaa~

 

0 CakapCakap:

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez