Mengulau!

Monday, April 18, 2011

Yeahhh! hidup umpama roda..sekejap kat rumah..sekejap kat lua kawasan rumah a.k.a mengulau! hehehe..semalam ditemani my cousin (abil) yang bujang seperti aku pegi ke Malaysia Career and Training Fair di Mid Valley..bermulanya perjalanan kami di KTM Klang seawal 9.00 pagi menuju ke KL Sentral dengan menaiki komuter..

 dari klang ke kl sentral --> RM 3.60

Setibanya di KL Sentral..perut suda bekeroncong tande minta diisi..maka, pegi la ke McD untuk bersarapan pagi..aku dengan abil telah decide untuk memilih famly bekfas box combo A..yummy!! semakin betenage dan bersyukur, Alhamdulillah..

sume ni dalam 1box untuk 2person beharge RM 19.90..murah je!

Ok, teruskan perjalanan ke Mid untuk mencari sumber rezeki! hahaha..sampai Mid menceceh cari Exhibition Center..akhirnye jumpe! masuk terus dalam tu dan disape oleh mereka yang menjaga kaunter registration..ditepeknye sticker Visitor kat lengan kami berdue..maka aku dan abil pon masuk la..masuk2,pening! banyaknye company..mane satu nak mule dulu ni?? lantas mengambil keputusan mulekan dari belah kanan dulu..lebih afdal..

punye la ramai org dalam tu..pegi ke setiap booth..xde la setiap kan..pilih mane yang popular dan dapat gift je! hahahah..drop resume, isi form, jawab soklan sepatah due dan pegi..mudah kan! setelah kaki letih bejalan, so aku decide nak kelua dari situ..masalahnye, mane tempat exit?? menggelabah kami cari..pusing2 kat tempat yang same gak..benti kejap, amek nafas dan cari lagi..Alhamdulillah, jumpe pon..

sempat lagi kau dot!

masih awal lagi..mane nak pegi ni?? rancang nak pegi tengok movie tapi tepakse batalkan kerane org ramai meramaikan perbarisan membeli tiket wayang..so, ubah rancangan..mari kite bermain bowling! yeahh..lame sungguh xmain bowling..bernasib baik kerane org kurang ramai di pusat bowling itu..

dot juare! syabas! hehehehe

lepas main bowling, aku dan abil membuang mase di fun zone..men game lumbe kereta..abes sume kereta aku langgar..konon2 bole menang, hakikat nye..loser! ishhh3..abil lak yang menang tanpe sengaje, tahniah kepade my cousin!

dot pecundang! boooooo!!

bile da main dan membazir duit, mase untuk lunch..oleh kerane telalu lapo, so aku nak makan nasi..lalu kami bedue menuju ke food court..tepakse bersabar kerane semue sudut telah dipenuhi..sabo je la..lagi bertambah saba dengan harga makanan yang mahal kita!! huhu..bala..bala..

macam ni je RM 9.60..!

lepas makan kami berdue menghadap Yang Maha Esa..Sujud pada-Nya diatas segale nikmat yang diberikan..selesai segale urusan, aku dan abil berangkat pulang..letih tapi hepi! berakhir sudah aktiviti mengulau..sampai jumpe lagi..bye!

 hasil rompakan!



3 CakapCakap:

Cik Puan iela on April 19, 2011 at 9:49 AM said...

waaaahhhh syoknyer...x ajak pun.

UcuDot on April 19, 2011 at 2:00 PM said...

utk gadis sunti je..hehhehehe

Cik Puan iela on April 19, 2011 at 3:02 PM said...

kulang asam!!!!!!!

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez