Kate2 Dari Hati...

Wednesday, March 16, 2011


Tetibe ari ni rase nak wat luahan hati..rase sedih sebab sampai sekarang aku masih tidak bekerja..ditambah lak dengan petanyaan dari org disekeliling yang mana bukan ahli kuarge aku..beiye2 dorang ni tanye..aku mula2 masih relax lagi, tapi bile asik tanye je..wat aku panas..!

Mane tak nye, famly aku pon xde bising nak tanye..dorang memahami aku..selalu cakap dengan aku ‘belom ade rezki tu..ushe lagi..’ rase besemangat cikit denga macam tu..yang org lua ‘bile nak keje ni?’ , xpon ‘xkeje2 lagi ke?’ atau yang lagi pedih ‘menganggur je ke?’ dengan muka yang menjengkelkan serta diringi gelak tawa yang sinis..hellooooo..kalau cari keje tu semudah kire 1 2 3 xpe la gak..dorang cakap senang je..yang rase nye aku..

Ingat aku dok rumah ni goyang kaki tunggu keje datang cari aku ke? Xnampak aku beushe hanta RESUME sana sini..g interview..jawab interview melalui panggilan telepon..apply kat tenet..isi borang on9..macam2 da aku wat..sampai aku da GIVE UP dengan sume ni..putus asa..kecewa..bengang!

Kalau diikutkan, aku da keje da sekarang ni..cume disebabkan hal tetentu aku redha..org yang tau ape masalah aku mungkin paham..tapi yang xtau ni, yang bz body, yang telebih prihatin yang wat aku rase macam dorang tu kecik besa kecik besa je depan mate aku..nak je aku sound dorang tu! Aku xkeje datang kan masalah kat dorang ke? Duit dorang kurang ke if aku xkeje lagi? Rasenye xtejejas pon hidup dorang..tapi saje2 nak wat pasal..

Aku tahu la nak uruskan hidup aku ni..aku ade akal fikiran kot..masih waras lagi..aku pon ade impian nak cari duit sendiri..bagi duit kat mak abah..nak ade simpanan..baya PTPTN..dan macam2 lagi..so, xpayah la mereka2 tu risau pasal aku..if aku dapat keje sekalipon, mereka2 tu bukan dapat pape dari aku pon kan..mereka2 tu kan bajet da telebih hebat dari aku..tapi jangan lupe, rezki tu kalau ALLAH nak tarik balik mudah je..

Tolong la memahami perasaan aku ye..xpayahla sebok2 nak tanye pasal aku..uruskan la hal masing2..baik pikir pasal kehidupan masing2..pikir pasal bencana alam yang makin kerap melande bumi kite ni..pikir pasal akhir zaman..lagi berfaedah kot! Ishhhhhh..jadi manusia tu bia yang menyenangkan ye..kalau xbanyak, sikit pon jadi la..sekian!

p/s: marah gile ni! heheheh

4 CakapCakap:

mizmizza on March 16, 2011 at 4:55 PM said...

situasi saya sama seperti kamu..
sangat tertekan rasa nya..huhu
dorg ingat kita nie xde usaha agk nya..mmg sngt sensitif skrng kalau org tanya sal keje..ada jgk yg kena marah nie kang..hehe

UcuDot on March 16, 2011 at 5:36 PM said...

haaa..tau xpe..da la xmembantu, pastu asek tnye je! nk je aku sumbat mulut2 mereka tu dengan donut! hehehehe

memg sgt marah + bengang!

qwerty on March 16, 2011 at 6:11 PM said...

susah gak nak carik keje rupenye..hmm

UcuDot on March 18, 2011 at 2:56 PM said...

memang susah..tapi rezki tu ade..terus berushe.. aja2 fighting! :)

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez