Rezeki...

Sunday, March 20, 2011


Tajuk je da menggembirakan..hehe..sangat2 seronok semalam! Rezki datang bergolek2..So, kene ucap  Alhamdulillah..syukur..nak dijadikan cerite, semalam aku lepak rumah cousin..al maklomla, bile xkeje ni cepat berase boring..so, saje la datang melawat rumah mak cik aku yang dalam 2minit je da sampai..kalau nek basikal mak aku, rase2 dalam setengah minit sampai da..tu pun kayuh dengan tenang dan cool!

Bebalik kepade tajuk utama, aku ni memang suke lepak rumah mak cik aku..sebab nye, mesti aku akan dapat makanan yang best2 dan mengeyangkan..tu memang aku konfem gile! Hahahaha..tak baik macam tu ye kawan2! Ekceli, cousin aku ni la yang paling rapat dengan aku..sebabnye! die je yang masih single macam aku (statement mempromote diri! Kui3) jadi, lepak punye lepak tetibe ade org datang sambil membunyikan hon moto dan memberi salam..lalu, kami yang berade di dalam rumah menjawab salam sambil tertanye2..siapekah gerangan yang di luar itu?? Ayat xbole blah!

Jeng..jeng..jeng!!! rupenye mak cik aku ade order durian dari org tu..perghh, memang langkah kanan la aku kan jawab nye..pulak tu order yang agak banyak kuantiti nye..ni la yang dinamekan durian runtuh! Ditambah pule dengan saiz durian tu yang agak besa la gak..bepinar2 mate aku..air liur pon mule meleleh membayangkan keenakan durian2 tersebut..durian kampung tu u ols!! Tanpe berlengah lagi, mak cik aku pon bekate ‘jom, g dapo!’..apelagi, tanpe membuang mase dan bepikir panjang, aku pon terus berlari ke dapo..

Memang sedap u ols! Sampai menjilat jari kaki! Heheheh..xseronoh tau! Didarab lak makan secare beregu..lagi la sodap! Uiiiiii..mase makan tu sume focus abis..xtoleh kanan dan kiri..xpikir da jiran sebelah menyebelah..kesian..ishhh3..aku ni memang suke sangat durian! Walaupon ade yang xsuke sebab katenye bau durian tu kuat..bole wat pening..tapi aku xpeduli sume tu..bagi aku durian is da best! Tapi tempoyak aku xlayan..xtau nape..kurang gemar..bubur durian yang dicampur bersame kacang hijau pon aku xsuke sangat..tapi if dapat roti jala cicah dengan bubur durian yang pekat, memang tip top!


Setelah makan sebanyak 7 or 8 biji, aku surrender! Perut da full tank..lepas makan terus minum air putih banyak2..elak kan badan panas..tapi aku tetap rase panas..berpeluh2 lepas tu..tekak pon panas + sakit..tapi nikmat gile! Time kasih mak cik kesayangan..

 hasil terakhir!

p/s: tahniah kepade MAN kerane menang Raja Lawak Musim ke-5!

2 CakapCakap:

qwerty on March 22, 2011 at 4:17 PM said...

ape ni..ape ni? buat aku terliur je..hahaha. sedap kot durian! waaa

UcuDot on March 22, 2011 at 4:22 PM said...

bukan kot lagi..memang sedap pon! heheheh

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez