Tragedi Mac...

Saturday, March 26, 2011

Nak dijadikan cite, malam tadi aku, mak, mak cik dan my cousin telah bercadang untuk melabur sedikit wang kat Uptown! kami pegi dengan menaik kereta..aku as usual bawe kete sendiri..sepupu aku dengan kete tunang die..semua da pasang niat nak cari macam2 kat Uptown tu..so, sebelum tu haruslah pegi makan dahulu untuk menghasilkan tenaga yang secukupnye supaye mampu untuk meneroka satu Uptown tu!

ketike dalam pejalanan, aircond aku wat hal..oleh kerane da eksaited nak bejalan maka aku abaikan masalah itu dengan care tutup aircond dan buke tingkap..malam tadi cuace pon agak nyaman dengan diiringi angin sepoi2 bahase..kami sume pegi makan dekat Khulafa Bistro di sek 7..tunang kepade cousin aku belanje, alhamdulillah..so, aku pon order la menu yang agak luar biase iaitu 'roti honeymoon!' hehhehe..

roti honeymoon adelah gabungan roti bom dan pisang yang disiram dengan madu..diserikan lagi dengan aiskrim strawberi..memang honeymoon betol la! dan xsangke aku mampu abeskan sume tu..aku ni jenis makan tak abes..selalu gak kene marah..hehehehe

lebih kurang macam ni la roti honeymoon tu!

selepas makan, sume besedie nak meneruskan perjalanan..masuk kete dan start enjin macam biase..tetapi! jeng3..xbole start! aku masih relax lagi..penah jadi macam ni sebab gear dalam keadaan D..so aku pon cek la gear, ok je dan dalam keadaan P..tapi xpe, try sekali lagi..masih same! bile aku start, xde bunyi..senyap je! ok, aku da mule menggelabah..tak tau nak wat ape..panggil la tunang my cousin..die pon dengan macho nye (macho ke?) try la melakukan sesuatu..tetapi hampeh!

kete aku masih lagi dalam keadaan diam..habes da gode dan cek sume..beteri, air dan juga minyak! tapi..sume elok je..so wat da prob?? aku da bepeluh2..muke cuak gile..nak nanges tapi tepakse cover! malu dowh..abes sume membe tunang cousin aku kol nak tanye pasal prob yang melande..aku pon kol my bro..minta bantuan..rase macam nak nyanyi lagu wonderpet 'ade org dalam kesusahan'..my bro pon datang dengan membawe jumper! so mulekan sesi cas bateri..tapi masih xbehasil..

setelah due jam cobe selesaikan masalah yang xselesai..maka, kami wat keputusan tinggalkan kete aku dan balik..waaaAAAaaa, sedih dan risau! nasib baik khulafa tu buke 24hours..dan oleh kerane xnak hampekan niat masing2 yang nak kua kan duit atas jalan pembaziran, maka kami tetap teruskan niat ke Uptown..sampai sane, sume bepecah dan bekeliaran..aku pon turut serta walaupon da xde mood tapi masih sempat beli sehelai kemeja yang comel..hehehhe..

 jalan pembaziran! hehehehe

pulang ke rumah agak lewat pagi..tuka kepade uniform tido..sedang asyik dibuai mimpi, aku tejage coz dapat mesej dari my besfren, Ainshah..ayah die baru saje pegi menghadap ILLAHI..inna lillahi wa inna ilaihi raji'un..semoga Ainshah tabah dan kuat semangat menghadapi ujian ini dan semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yang beriman, Amin..Al-Fatihah..

p/s: selepas ni kene memahirkan diri dengan ilmu pengkeretaan!

2 CakapCakap:

emao on March 30, 2011 at 2:33 PM said...

mmg honeymoon..mnyelerakan..bl ko nk bnje ak plak..ngeh3~~`

UcuDot on March 30, 2011 at 2:56 PM said...

bile2 aku rase nk belanje..hehehe :p

 

Dot... Dotaaa.. Dotiii.. Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez